אנשי דיפנסיב שילד מסתערים על סנטרל יורופיאן

‎‎עו"ד דורי גרוסמן ועודד שכנאי הם העומדים מאחורי קבוצת המשקיעים שהגישה הצעה לרכישת השליטה בסנטרל יורופיאן ■ ‏‎‎בין המשקיעים: עמירן דז'נשווילי - בעל עסקי גיימינג ונדל"ן במזרח אירופה‏

‎‎לפני שלושה ימים פרסמה חברת ההשקעות בנדל"ן סנטראל יורופיאן, כי קיבלה הצעת השקעה בחברה, שאולי תשים סוף לחוסר הוודאות שבו נמצאים מחזיקי האג"ח. ל"גלובס" נודע, כי את קבוצת המשקיעים שתבצע את הסדר החוב בחברה, ותקבל את מניות השליטה בה, מגבשים עודד שכנאי ועו"ד דורי גרוסמן. השניים, שמכהנים היום כדירקטורים בחברת הביומד אייסקיור, פעילים גם בחברת ‏Defensive Shield‏ שייסד תא"ל (מיל.) גל הירש, אולם יודגש כי ההשקעה בסנטראל יורופיאן לא נעשית תחת חברה זו.

בשלב זה טרם חשפה סנטראל יורופיאן מי הם המשקיעים העיקריים העומדים מאחורי ההצעה שהוגשה, אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר במשקיעים בעלי פעילות משיקה לזו של סנטראל יורופיאן, המכירים היטב את מזרח אירופה, ומעריכים כי ניתן יהיה להשביח את נכסי החברה.

אחד המשקיעים בקבוצה הוא עמירן דז'נשווילי, אשר מגיע מתחום הגיימינג, והוא בעל רקע בהשקעות נדל"ן והשקעות אחרות במזרח אירופה. כפי הנראה גם שכנאי וגרוסמן יצטרפו למשקיעים, ויהיו חלק מגרעין השליטה החדש בחברה. מי שעוד עשוי להצטרף לקבוצת המשקיעים - אם כי טרם נקבע באיזה שיעור - הוא יו"ר יורופיאן נמרוד רינות, מבעלי המניות בחברת פרימיום, בעלת השליטה בסנטראל יורופיאן, אך הוא לא יוביל את פעילותה.

סנטראל יורופיאן פעילה בתחום הנדל"ן למסחר, מגורים ומלונאות במזרח אירופה. החברה, שפעילותה נפגעה באופן קשה במשבר הפיננסי, הייתה בשליטת חברת פרימיום של יולי עופר ז"ל, שהזרים לה יותר מ-100 מיליון שקל בשנים 2009-2012, כדי לעמוד בתשלומי האג"ח שלה ולהימנע מהסדר חוב.

עם פטירתו של יולי עופר, הפסיק העיזבון שלו לתמוך בחברה, ומחזיקי האג"ח ניצבו מול שוקת שבורה, שכן בקופת החברה לא היו כספים לביצוע התשלומים למחזיקי האג"ח, ומול הנכסים של החברה, שערכם ירד משמעותית במשבר, ישנן הלוואות בנקאיות.

היקף החוב של סנטראל יורופיאן למחזיקי האג"ח נאמד בכ-150 מיליון שקל (כולל הצמדה וריבית שלא שולמה), וההסדר כולל גם את חוב החברה לחברת לפידות, בהיקף של 17 מיליון שקל.

לפני כמה שנים רכשה סנטראל את השליטה בחברת אינוונטק מידי לפידות, ולזכותה של האחרונה הועמדה אופציית ‏PUT‏ למכירת מניות נוספות של אינוונטק. בשלב שבו הגיעה האופציה למימוש, כבר לא עמדה סנטראל בפירעון התשלומים למחזיקי האג"ח, וכך גם לפידות לא קיבלה את התשלום שהגיע לה, ותבעה את החברה.

‏בהמשך הגישה לפידות הצעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של סנטראל יורופיאן, שאותה כבר אישרו מחזיקי האג"ח, אולם בסופו של דבר היא נסוגה ממנה, ומחזיקי האג"ח הוציאו את החברה למכרז. קבוצת המשקיעים הנוכחית שמגבשים שכנאי וגרוסמן, מתבססת על מתווה הסדר דומה לזה שגובש עם לפידות.

‏הצעה זו מגלמת "תספורת" של כ-80% לחוב מחזיקי האג"ח. איגרות החוב של החברה נסחרות במחיר של 13 אג', כך שלמרות התספורת העמוקה, ההצעה, שמגלמת החזר של כ-27 אג' לחוב, גבוהה יותר מהערך שבו הן נסחרות כיום.

‏במסגרת מתווה זה, תעביר קבוצת המשקיעים לקופת הנשייה 5.25 מיליון שקל באופן מיידי, ותנפיק סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 27.5 מיליון שקל. איגרות חוב אלה לא יישאו ריבית, והן ייפרעו בתשלום אחד כעבור שלוש שנים, בעוד שקרן האג"ח תהיה צמודה למדד.

‏לטובת הסדרה החדשה ישועבדו כל זכויות החברה בחברות הבנות שלה, ואם עד הפירעון הסופי חלק מהחברות או מנכסי החברה יימכרו, התמורה תעבור באופן מיידי למחזיקי האג"ח. באופן זה, אם קבוצת המשקיעים החדשה לא תעמוד בתשלום בחלוף שלוש שנים, יחזרו נכסי החברה לידי בעלי האג"ח.

‏‏‏המשקיעים החדשים אף התחייבו לממן את כל ההוצאות בגין הסדר החוב, בהיקף של 1.25 מיליון שקל. חברי נציגות מחזיקי האג"ח הם שמואל אשר ומעין פז, ובא כוח הנאמן הוא עו"ד רוני בר ניר ממשרד מ. פירון.

‏הצעת ההסדר היא רק הנדבך הראשון שבו מתכוונים מחזיקי האג"ח לפעול. הצעה זו אינה כוללת פטור מתביעות נושאי המשרה בחברה, שכוללים את רינות עצמו, ובכוונתם אף להגיש תביעה כנגד עיזבון יולי עופר. ‏‏‎‎‏