"עליית תשואות איטית בארה"ב לא תפגע בשוקי המניות"

בית ההשקעות הלמן אלדובי בסקירה השבועית: "עליית תשואות מסוג זה צפויה לאפשר לחברות להמשיך לשפר את רווחיהן ולהוות תשתית טובה לעליות בשוקי המניות"

בסקירה השבועית של בית ההשקעות הלמן אלדובי אומרים היום כי "בחודשים האחרונים התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עלתה מרמה של 2.5% לרמתה הנוכחית, סביב ה-3%, זאת על רקע ציפיות לצמצום תוכנית הרכישות ע"י ה- FED שאכן התממשו בסופו של דבר. הבנק המרכזי בארה"ב החל את הצמצום גם ללא ירידת שיעור האבטלה מתחת לרמת ה-6.5%, כאשר צמיחה גבוהה של 4.1% ברבעון השלישי והגבוהה ביותר מאז הרבעון האחרון של 2011 שימשה כרית נוחה לתחילת המהלך".

להערכת כלכלני הלמן אלדובי, ברמת התשואות כיום חלק גדול מהשפעת התוכנית כבר מגולם ועליית התשואות בהמשך תהיה הדרגתית ומתונה יותר. "עליית תשואות מסוג זה צפויה לאפשר לחברות להמשיך לשפר את רווחיהן ולהוות תשתית טובה לעליות בשוקי המניות".

בנוסף לכך, ניתן לציין מספר גורמים נוספים שעשויים לתמוך בשווקים כמו האינפלציה הנמוכה במדינות המפותחות שמאותת על כך שהעלאת הריבית עוד רחוקה, השיפור בנתוני המאקרו מסביב לעולם הכולל את סין, ארה"ב ואירופה והתחזיות לשיפור בצמיחה ובסחר העולמי בשנה הבאה. לגבי ארה"ב מציינים בבית ההשקעות כי סוגיית תקרת החוב צפויה לשוב לכותרות סביב חודש מארס הקרוב כאשר ממשלת ארה"ב תצטרך לאשר את תקרת החוב החדשה. במידה ותהליך האישור יתבצע באופן דומה לפעם האחרונה, "אנחנו מאמינים כי הדבר עשוי להעלות את התנודתיות בשווקים".

"בישראל", אומרים בהלמן אלדובי "הבנק המרכזי העלה את תחזית הצמיחה למרות המשך ייסוף השקל, כאשר מספר אינדיקאטורים כלכליים שפורסמו לאחרונה תומכים בשיפור הצמיחה וביניהם המשך הגידול בצריכה הפרטית ושיפור בייצור התעשייתי. שוק העבודה ממשיך להפגין עוצמה כאשר שיעור האבטלה נמוך מ-6%, והגירעון בתקציב הממשלה נמצא גם הוא בשליטה. כל אלו באים לידי ביטוי בפרמיית הסיכון של ישראל שממשיכה לרדת, כפי שניתן ללמוד ממרווחי ה-CDS. בשוק האג"ח הממשלתי העקום השתטח בימים האחרונים בעקבות עליית התשואות בחלק הקצר שכנראה מלמדת על כך שהשוק נותן הסתברות נמוכה להורדת ריבית נוספת".

"עם זאת", אומרים בהלמן אלדובי, "שיפוע העקום עדיין חד ומצדיק להערכתנו החזקת מח"מ בינוני עם עדיפות קלה להחזקה סינטטית. אנחנו ממשיכים להעדיף את האפיק השקלי על פני הצמוד בשל סבירות גבוהה להפתעות כלפי מטה באינפלציה, שכן השכר לא מאפשר להביא ללחצים לעליית מחירים למרות הירידה באבטלה. כמו כן ההסכם המתגבש בין המעצמות לבין איראן עשוי להביא לירידה במחירי האנרגיה, ואנחנו מעריכים כי המדדים הקרובים צפויים להמשיך ולהיות נמוכים".