בשפת הפולקלור הישראלי: קולקציה חדשה לאלמביקה

הגר אלמביק התגלגלה בשנים האחרונות אל עולמן של נשים באשר הן נשים ■ מקור ההשראה שלה לחורף 2014 הוא שפת הפולקלור הישראלית

די במבט קצר בקולקציה של אלמביקה, כדי להבין מה זה מודרניזם ואיזו מהפכה חולל הזרם הזה גם בעולם האופנה. האוסף המרשים של פריטי החורף מייצג היטב את השאיפה של המעצבים לעצב בגדים פונקציונאליים, שהם לכאורה פשוטים. לא תמצאו בהם אלמנטים דקורטיביים ומקושקשים מדי - לכל פרט יש סיבה מוצדקת ופרקטית המזוהה היטב עם כתב ידה של המעצבת הגר אלמביק-הצפה, בדגש על צלליות גדולות מהחיים, משחקי נפח דרמטיים, מקוריים ומעניינים, תוך שימוש בקווים גיאומטריים מגוונים של פסים, היוצרים יחד קולקציה אסתטית, מעודנת ומדויקת להפליא, שעושה שימוש רגיש בצבעים כמעט בסיסיים.

כמי שהחלה את דרכה במחוזות הנשים המלאות, התגלגלה הגר אלמביק בשנים האחרונות אל עולמן של נשים באשר הן נשים. מקור ההשראה שלה לחורף 2014 הוא שפת הפולקלור הישראלית. בקולקציה החדשה היא יוצרת מחווה למראה הפולקלור הישראלי המחבר בהרמוניה בין מזרח למערב - שילוב מסקרן של אתניות (מכנסי שרוואל וגלביות במראה אוברסייז), עם אופי אירופי (שמלות וז'קטים), כאשר בחלק גדול מהפריטים בקולקציה נשמרים הקווים המוכרים המזוהים עם המותג: לצד מכנסיים רחבים עם כיסים גדולים ושמלות בצלליות שונות, רחוקות יותר או פחות מהגוף, מככבים גם דגמים צעירים ורעננים בגזרות פיסוליות, כמו סריגי אוברסייז ומעילים, בעלי טקסטורה וצבעוניות מפתיעות, בקווים מדויקים ומחמיאים, שיקרצו גם לאלה שלא רואות את עצמן כקהל הלקוחות הסטנדרטי של המותג.

הקולקציה מתבססת על חומרים חורפיים עשירים במראם ובאופיים, כמו אריגים, סריגים ועור, שמהם גזרה אלמביק בגדים בעלי נוכחות חזקה בצלליות המתרחקות מקווי המתאר הטבעיים של הגוף, תוך שמירה על עקרונות של החייטות המוקפדת המאפיינת אותה. למרות כל השילובים, בסופו של דבר מתקבלת תמונה שלמה וברורה, כיאה למעצבת ותיקה ומוכשרת, שרואה את האופנה בראש ובראשונה כז'אנר עיצובי פרקטי, המתעדכן תמידית בהתאם לצרכים ולרוח התקופה.

מומלץ לבחון גם את החגורות ואת תיקי העור היפים והגדולים של המעצבת ואת המגפונים והמגפיים המעניינים של חברת יונייטד ניוד, המיובאים לארץ באופן בלעדי על-ידי המותג.

טווח מחירים: 200-1,900 שקל