400 כדורגלנים מקצוענים הצטרפו להסתדרות

הסוף של ארגון השחקנים בראשות אריה אלטר? ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, הודיע לאבי לוזון כי ההסתדרות הפכה לארגון היציג של הכדורגלנים

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, פנה היום (א') ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, והודיע לו כי ההסתדרות הפכה לארגון העובדים היציג של שחקני ושחקניות הכדורגל בישראל. מדובר על למעלה מ-400 שחקנים ושחקניות מכלל הליגות המקצועניות בארץ (ליגת העל והליגה הלאומית, גברים ונשים), שכבר חתמו על הצטרפותם להסתדרות. כך נמסר היום על-ידי דוברות ההסתדרות.

ברקע להתארגנותם, עומדת הרפורמה בכדורגל והקמתה של מינהלת הליגה אשר צפויה להתחיל את פעילותה בשבוע הקרוב. במכתב ששיגר ללוזון, ניר אלון קרא לקיים פגישה מיידית בין הצדדים והביע את תקוותו לכינון יחסי עבודה פוריים וטובים בין ההסתדרות לבין ההתאחדות, המינהלת ונציגי ענף הכדורגל.

מדובר במכה קשה עבור ארגון הכדורגלנים הישראלי (IFPA), אותו מוביל המנכ"ל אריה אלטר, שהוקם ב-1984 וחבר גם באיגוד ארגוני הכדורגלנים העולמי FIFPro. כעת, לא ברור מה יעלה בגורלו של הארגון, שמתוקצב על-ידי האיגוד העולמי ועל-ידי דמי חבר שנתיים ששילמו לו השחקנים החברים בו.

יש לציין כי שחקני הכדורסל בישראל כבר מאוגדים תחת ההסתדרות, שהובילה אותם בעונה שעברה להשבית את הליגה על רקע חוקי העסקת הזרים בליגת העל.

חברי ועד הפעולה שהובילו את ההתאגדות בהסתדרות, השחקנים אוהד כהן, דן רומן ומיכאל זנדברג, אמרו הבוקר: "היום מתחיל בישראל עידן חדש שבו שחקני הכדורגל יפעלו כדי להשיג את מה שמגיע להם. אנו מבקשים לשנות את המצב הקיים כדי להבטיח את זכויותינו ולדאוג לעתידנו המקצועי".

ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, מסר: "אנו דורשים להתחיל במשא ומתן מיידי במטרה להגיע להסכם קיבוצי בענף. ההסתדרות תהיה בית חם ותומך לכל שחקני ושחקניות הכדורגל בישראל".