עובדי הנמלים מתנגדים להעברת הנתבים למשרד התחבורה

מחלקת הים אחראית לקבוע את סדר הטיפול באוניות הנכנסות לנמל ■ במדינה חוששים כי אם המחלקה תישאר בחברות נמל חיפה ואשדוד, יוכלו ועדי העובדים להפעיל את השפעתם כדי לפגוע בתחרות עם הנמלים החדשים שהמדינה מתכוונת להקים

עובדי הנמלים וההסתדרות מתנגדים לדרישת המדינה להוציא את מחלקת הים האחראית על הנתבים מניהול חברת הנמל ולהעבירה למשרד התחבורה. מחלקת הים אחראית לקבוע את סדר הטיפול באוניות הנכנסות לנמל.

במדינה חוששים כי אם המחלקה תישאר בחברות נמל חיפה ואשדוד, יוכלו ועדי העובדים בחברות להפעיל את השפעתם כדי לפגוע בתחרות עם הנמלים החדשים שהמדינה מתכוונת להקים. על רקע זה דרשו נציגי המדינה בפגישת המו"מ האחרונה עם העובדים, שנערכה ביום חמישי האחרון, להעביר את מחקת הים לאחריות מספן ים במשרד התחבורה.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, צפוי להיפגש הערב עם צוות ההיגוי של הרפורמה הכולל את נציגי האוצר והתחבורה. בסביבתו של כץ אמרו לקראת הפגישה כי בכוונת השר לשוב ולהדגיש בפני הצוות בכל תוקף את הטעויות שנעשו ברפורמה בשנת 2005.

כץ אמר כי "הטעות שנעשתה בעבר על ידי המדינה במסגרתה ניתנו לעובדים הטבות תמורת הסכמתם לרפורמה, לא תחזור על עצמה. לא נשלם שוחד ובנמלים לא יועסקו עובדים שלא יעבדו. אני שב ומצהיר כי עמדתי זאת לא תשתנה גם במחיר של השבתת הנמלים".