תמיר: כדאי שתתרגלו לתשואות נמוכות בשוק המניות ב-2014

מייסד ומנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן צופה כי שנת 2014 תתאפיין בתשואות חד ספרתיות בשוקי המניות ■ לגבי השוק המקומי, תמיר צופה כי האתגר המרכזי יהיה החלשת השקל ■ תמיר מעריך כי שוק הדיור יתקן בשנה הבאה

שנת 2013 קרבה לסיומה ומסתמנת כאחת השנים המוצלחות ביותר עבור המשקיעים, בייחוד בארה"ב, יפן ובחלק משוקי המניות באירופה. אלדד תמיר, מייסד ומנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן סיפק היום (א') את התחזיות שלו ל-2014. תמיר צופה תשואות מתונות יותר בשוק המניות בשנה הבאה והתמתנות בעליית מחירי הדיור בזירה המקומית.

להערכתו של תמיר, שנת 2014 תהיה "שנה מאתגרת" בכל הנוגע לשוק המניות והמשקיעים יהיו צריכים להתרגל לתשואות חד ספרתיות בשיעור של בין 5% ל-10%, נמוך בהרבה מהתשואות הדו ספרתיות שנרשמו בשנה החולפת. "גם כאן המפתח להצלחה טמון בפיזור בשווקים עולמיים כמו ארה"ב, אירופה וסין ובעיקר בבחירת מניות ספציפיות ולא במדדים", הוא ציין.

ומה לגבי השוק המקומי? תמיר טוען כי האתגר המרכזי של מקבלי ההחלטות הכלכליות ב-2014 יהיו נקיטת צעדים נחושים להחלשת השקל. "חוסר מחויבות בנושא יפגע אנושות בכלכלה הישראלית. אני קורא למעצבי המדיניות לפעול באופן מיידי לפני שהנזק יהיה גדול מדי".תמיר כמו כלכלנים רבים אחרים, טוען כי התחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים גורמת נזקי ענק ליצוא הישראלי ואם הנושא לא יטופל אנו צפויים לראות פיטורים בחברות היצוא, הקטנה בכושר התחרות ופגיעה חמורה בצמיחה.

לגבי שוק הדיור, תמיר מעריך כי השוק יחל במגמת תיקון, כאשר הצפי שלו הוא לעצירה בעליית המחירים עם אפשרות לירידה קלה במחירים הריאליים.