סערת פעילת הליכוד: התנועה לאיכות השלטון דורשת הבהרות

דורשת הבהרות לאור מינוי פעילת הליכוד מירב שמולי לתפקיד עוזרת יו"ר הדואר

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (א') ליו"ר חברת דואר ישראל, חזי צאיג, למנכ"ל, חיים אלמוזנינו, ולמנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, בדרישה לקבל הבהרות בעקבות חשיפת "גלובס" מיום חמישי האחרון, בדבר מינוי פעילת ליכוד בולטת לתפקיד העוזרת האישית של צאיג, המזוהה גם הוא עם הליכוד.

מדובר במירב שמולי, מי שכמעט מונתה לפני כשנה ל"מלוות אח"מים" בנמל אשדוד - תפקיד שהומצא במיוחד בעבורה על-ידי יו"ר דירקטוריון הנמל גדעון סיטרמן, שמונה על-ידי שר התחבורה ישראל כ"ץ (ליכוד).

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי המינוי של שמולי "נחזה להיות פוליטי", ומזכירים כי מינויים פוליטיים בדואר היו לפחות בעבר לתופעה.

במכתב ששלחה התנועה מופיע ציטוט של שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, שאמר על כך: "תופעת המינויים הפוליטיים פשתה בה (בחברת הדואר) תחת משטרו של כל שר".

במכתב ששלחה התנועה לאיכות השלטון היא דורשת לדעת מה אופי התפקיד של עוזרת היו"ר; מי שימש בעבר בתפקיד זה, אם בכלל, ובאיזה משכורת; מה אופי ההיכרות בינה לבין צאיג; האם הפרסום בדבר שכר של 15 אלף שקל בחודש נכון; והאם יש בכלל צורך בעוזרת אישית ליו"ר הדואר, במיוחד לאור הצרות הפיננסיות של החברה.

בתנועה לאיכות השלטון מזכירים את התפקידים שביצעה בעבר שמולי בגופים ציבוריים, כפי שנחשפו ב"גלובס", במה שנראה כמו כרוניקה של מינויים פוליטיים לכאורה. שמולי, אף שהיא בעלת השכלה תיכונית בלבד, שימשה כראש ענף פניות הציבור בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בקדנציה הראשונה שלו בסוף שנות ה-90, ובהמשך שימשה יועצת לשר התחבורה מאיר שטרית ואף מנהלת מוקד שירות לקוחות בחברת הדיור הממשלתית עמידר.

עוד פורסם כי שר התקשורת גלעד ארדן, שמינה את חזי צאיג לתפקיד יו"ר הדואר, שימש בעצמו מנהל אגף פניות הציבור בלשכת ראש הממשלה בקדנציה הראשונה של נתניהו. למרות הדברים, ארדן, שלא הכחיש תחילה היכרות עם שמולי מהתקופה ההיא, מסר לאחר הפרסום כי מעולם לא עבד איתה יחד ובוודאי לא כמנהל שלה.

יצוין כי ארדן הבהיר כי אינו מתערב בהחלטות פרסונליות בדואר, ואילו צאיג מסר כי הוא מכיר את שמולי זה שנים רבות וקיבל המלצות טובות ממעסיקיה הקודמים.