אילן דה פריס נבחר לתפקיד מנהל ערוץ 1

דה פריס שימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל התוכן של זכיינית ערוץ 2 רשת

אילן דה פריס יהיה מנהל ערוץ 1 - כך החליטה הערב (א') פה-אחד ועדת האיתור לתפקיד בראשותו של יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת.

בתפקידו האחרון שימש דה פריס, 61, כסמנכ"ל התוכן של זכיינית ערוץ 2 רשת, ובעבר שימש כמנכ"ל הסינמטק וכמנהל אגף התוכן בטלעד והיה ממייסדי ומקימי בית-הספר סם שפיגל לקולנוע. הוא אמור להכנס מידית לתפקיד.

ועדת האיתור לתפקיד - שכללה גם את עו"ד יוסי דרמר (נציג המליאה), ד"ר תהילה שורץ-אלטשולר (נציגת ציבור) וצלילה רוז (נציגת אגודת העתונאים) - מצאה את דה פריס כמועמד המתאים ביותר לנהל את הטלוויזיה הישראלית בתקופה קריטית זו לעתידה.

נציין כי למרות ההחלטה של ועדת האיתור הערב, המינוי עדיין לא סופי. 10 חברי מליאה, ובהם 5 חברי ועד מנהל, מתכננים לערער על המינוי, בטענה כי אנשי המליאה לא שותפו בוועדת האיתור. המינוי מגיע לאחר שגילת החליט לא לקבל החלטה של ועדת איתור מוקדמת יותר להמליץ על משה נסטלבאום לתפקיד.

גילת מסר בתגובה: "אני מאחל לאילן הצלחה רבה בתפקיד החדש. מצפה לו תקופה של אתגרים רבים, אך הוועדה התרשמה כי הניסיון העשיר שהוא מביא עמו יסייו לו להתמודד עמם בהצלחה, כשמשימתו העיקרית היא עיצוב לוח שידורים חדש וניהול הערוץ הראשון, על כל המורכבויות הרבות הגלומות בכך.

"בחירתו של דה פריס מהווה היסטוריה, שכן זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות שנבחר מועמד מבחוץ למנהל טלוויזיה בהליך פומבי שקוף, פנימי וחיצוני. הדבר מהווה הבעת אמון במליאת רשות השידור.

"התייצבותו של דה פריס, המגיע מעולם התוכן עם ניסיון בטלויזיה מסחרית, יתרום רבות לשינוי פניו של הערוץ הראשון ולמשיכת צופים וקהלים חדשים-ישנים לצפות בו".