מבני תעשייה השלימה החלפת אג"ח בכ-750 מיליון שקל

הציעה למחזיקי האג"ח החלפה של סדרה ט' במח"מ של כ-2.8 שנים וריבית נקובה של כ-5.05% לסדרה י"ד במח"מ של כ-4 שנים וריבית נקובה של כ-6.1%

חברת מבני תעשייה, הנמצאת בשליטת אליעזר פישמן, הודיעה היום (ב') על השלמת הצעת רכש להחלפת אג"ח זמן קצר לזמן ארוך יותר בהיקף של כ-750 מיליון שקל.

החברה הציעה למחזיקי האג"ח החלפה של סדרה ט' במח"מ של כ-2.8 שנים וריבית נקובה של כ-5.05% לסדרה י"ד במח"מ של כ-4 שנים וריבית נקובה של כ-6.1%. כ- 57% המהווים רוב של מחזיקי אגרות החוב מסדרה ט' נענו להצעת ההחלפה ויקבלו בתמורה אגרות חוב מסדרה י"ד. כנגד כל 1 שקל ע.נ אג"ח מסדרה ט' יקבל כל מחזיק כ-1.1592 ש"ח ע.נ אג"ח מסדרה י"ד.

חברת הדירוג מידרוג נתנה דירוג A2 באופק יציב להחלפת סדרת האג"ח.

מהחברה נמסר כי "מדובר בהחלפת חוב ופריסתו למח"מ ארוך יותר וזאת כחלק מתכנון אסטרטגי ארוך טווח שיישומו יסייע לפעילותה העסקית של החברה. השלמת ההחלפה בהצלחה, משקפת פעם נוספת את הבעת האמון של שוק הון בחברה ובפעילותה".

מבני תעשייה הודיעה לאחרונה החברה על מכירת יתרת חלקה בפרויקט בתאילנד בתמורה לכ-240 מיליון שקל, במסגרתה צפויה לרשום רווח של כ-125 מיליון שקל בשנת 2015 ולהגדיל את תזרים המזומנים הפנוי בסכום התמורה. מימוש זה גם הוא חלק מאסטרטגית החברה שבבסיסה שימת דגש על חיזוק וגידול תזרים המזומנים ושיפור ביחסי כיסוי החוב של החברה.

*** אליעזר פישמן הוא בעלי השליטה ב"גלובס".