עוד תעשיית כדורגל שלמה שהבריטים שולטים עליה

6 מתוך 10 סוכנויות השחקנים שמשלבות ייעוץ משפטי מלא במעטפת השירותים שלהן - מקורן בממלכה ■ סוכנות Stellar Football מחזיקה ב-10% מהשוק

21 סוכנויות של שחקני כדורגל שולטות על נתח של 49% מהשוק העולמי, כש-51% נוספים מתחלקים בין 278 סוכנויות קטנות יותר. בולטת מעל כולם הסוכנות האנגלית Stellar Football, המייצגת בין היתר את כוכב ריאל מדריד גארת בייל, שמחזיקה ב-10% מנתח השוק הכולל. כך עולה מניתוח של אתר עסקי הספורט האיטלקי sporteconomy.it. יש להדגיש כי מדובר על סוכנויות המשלבות ייעוץ משפטי ושירותים משפטיים מלאים במסגרת מעטפת השירותים שלהן.

הבריטים שולטים על התעשייה הזאת באופן מובהק, כש-6 מתוך 10 הסוכנויות המובילות בעולם - מקורן בממלכה.

במקום השני בדירוג נמצאות יחד Base Soccer (מיוצגים בולטים: ג'ק ווילשר וארון ראמזי מארסנל, גארי קאהיל מצ'לסי, ארון לנון מטוטנהאם) ו-Key Sports Managment (תיאו וולקוט מארסנל, ג'ורדון הנדרסון מליברפול) עם 6% נתח שוק לכל אחת.

רק במקום הרביעי ישנה סוכנות ראשונה שאינה בריטית: WMG MANAGEMENT / SFX SPORTS האמריקאית, עם נתח עולמי של 4%, שמייצגת בין היתר את סטיבן ג'רארד, קפטן ליברפול. מי שחולקות איתה נתח דומה של 4% הן OHNE berater הגרמנית (איקר קסיאס, ריאל מדריד) ו-WORLD IN MOTION האנגלית (כריס סמולינג, מנצ'סטר יונייטד).

אגב, Gestifute, הסוכנות הפורטוגלית הנודעת בראשות הסוכן חורחה מנדש, שמייצגת בין היתר את כריסטיאנו רונאלדו, פלקאו והמנג'ר ז'וזה מוריניו - רק במקום ה-11 בדירוג הזה.