מגרש חדש לברצלונה במקום הקאמפ נואו? תלוי בבחירות לנשיאות

שיפוץ המתקן הקיים ב-500 מ' אירו, או בניית אצטדיון חדש בסכום גבוה הרבה יותר? בבארסה עוד לא החליטו, ובכל מקרה, הרבה תלוי ביציבות כיסאו של רוסל

בנייה של בית חדש עבור ברצלונה, שיחליף את הקאמפ נואו המיושן שנפתח אי שם בשנת 1957, היא החלום הגדול של סנדרו רוסל, נשיא מועדון הכדורגל, והמורשת שהוא רוצה להשאיר לקבוצה.

אלא שהנושא שנוי במחלוקת בקרב חברי ההנהלה של אלופת ספרד, שחלקם היו מעדיפים לשפץ ולשדרג את המתקן הקיים בתהליך שצפוי לעלות כ-500 מיליון אירו, ולא להיכנס להרפתקאה כלכלית יקרה של הקמת מגרש חדש מאפס, שמוערכת במינימום 700 מיליון אירו (לא כולל פיתוח סביבתי, שעלול לייקר את הפרויקט לכדי 1.2 מיליארד אירו), ושעשויות להיות לה השפעות פוליטיות מרחיקות לכת על קטאלוניה כולה.

הנהלת הקבוצה כבר הודיעה כי תיקח החלטה לכאן או לכאן בחודש הבא (ינואר 2014), ולאחר מכן היה תצטרך להיות מאושרת על-ידי ה"סוסיוס" (חברי המועדון) של בארסה. בכל מקרה, על-פי הערכות בתקשורת הספרדית, הנשיא הנוכחי סנדרו רוסל יהיה חייב להיבחר לקדנציה נוספת בנשיאות המועדון, בשנת 2016, על מנת שהאופציה היקרה יותר אכן תצא לפועל - ובמידה ולא ייבחר, מהלך המגרש החדש יטורפד. פרויקט של מגרש חדש כרוך במספר רב של הליכים בירוקרטיים ארוכים, ביניהם חכירת האדמה של המגרש החדש המתוכנן, ששייך לאוניברסיטת ברצלונה.

לא משנה לאיזה פורמט תלך בסופו של דבר ברצלונה - מגרש חדש או שיפוץ הקאמפ נואו - בכל אופן במועדון מקווים כי המתקן החדש או המשודרג יכיל כ-105 אלף מקומות ישיבה (לעומת כ-99 אלף כיום) ולהיות מקורה לחלוטין, בניגוד לקאמפ נואו הנוכחי שרק חלקו הקטן נהנה מהגנה של גג. עם זאת, חלק מ"הסוסיוס" כבר הביעו חשש כי הליך שיפוץ של הקאמפ נואו יוביל לאיבוד של מקומות ישיבה, בעיה שלא אמורה להתעורר בבניית מגרש חדש לחלוטין.

על-פי הערכות בתקשורת הספרדית, אם תלך על אופציה של מגרש חדש, ברצלונה תיכנס אליו לא לפני שנת 2020. קאמפ נואו משופץ, לעומת זאת, עשוי להיות מוכן לשימוש כבר לעונת 2017/18.

כמו כן, ברצלונה צפויה לבנות אולם חדש לקבוצת הכדורסל של המועדון, שיכיל 12 אלף מקומות ישיבה.