נתניהו: "נהפוך את ערי הגליל למרכז עולמי במדעי החיים"

רה"מ בוועידת הגליל: "את הפריפריה צריך לבטל קודם כל על-ידי תכנית תחבורה של רכבות מהירות, מחלפים וכבישים, כדי לחבר את הגליל והנגב למרכז"

"נהפוך את ערי הגליל למרכז עולמי במדעי החיים" - כך הבטיח היום (ג') רה"מ בנימין נתניהו בוועידת הגליל ה-7 הנערכת בטבריה. ראש הממשלה דיבר על צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז והתייחס גם למו"מ המדיני מול הפלסטינים.

"את הפריפריה צריך לבטל קודם כל על ידי תכנית תחבורה של רכבות מהירות, מחלפים וכבישים כדי לחבר את הגליל והנגב למרכז", אמר נתניהו. "הקצנו לשם כך 27 מיליארד שקל לתכנית תחבורה שפורצת את המימד הצר של גדרה-חדרה. החזון הוא רכבת מקרית שמונה ועד אילת וכביש מהיר מקרית שמונה ועד אילת. והחזון הזה יתממש. מבחינת תעסוקה, נהפוך את ערי הגליל למרכז עולמי במדעי החיים".

רה"מ דיבר על התהליך המדיני ואמר כי על הפלסטינים להפסיק את ההסתה נגד ישראל: "את תמצית ההבדל ביננו לשכנינו, אפשר לראות בתמונה אחת. בעוד שאנחנו מוכנים לעשות צעדים כואבים מאין כמותם, במטרה לנסות להגיע להסכם שישים קץ לסכסוך, הם, יחד עם ההנהגה הכי בכירה שלהם, חוגגים. רוצחים הם לא גיבורים. ככה לא מחנכים לשלום. ככה לא עושים שלום. שלום יכול להתקיים רק כשהחינוך להסתה ולהשמדת ישראל - ייפסק. שלום יהיה רק אם האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים שלנו יובטחו. שלום ייכון רק אם נוכל להגן על עצמנו בכוחות עצמנו נגד כל איום".