סיכום שנה בוויקיפדיה: ישראל במקום 1, אריק איינשטיין - 2

העשירייה הראשונה בישראל: 3 ראשי ממשלה לשעבר ו-4 סדרות טלוויזיה ■ בר רפאלי עקפה את ליאונל מסי, והערך פייסבוק במקום הראשון בוויקיפדיה העולמית

רגע לפני שהשנה נגמרת, גם בוויקיפדיה הגיעו לסיכום 2013 שמציג את הערכים הפופולריים ביותר באנציקלופדיה החופשית בעברית ובאנגלית. באופן לא מפתיע הערך על "ישראל" התמקם במקום הראשון עם 403 אלף צפיות - פער של 20% לעומת המקום השני, אליו הגיע הערך של הזמר אריק איינשטיין שהלך לאחרונה לעולמו.

שלושה מראשי הממשלה הדומיננטיים ביותר בתולדות המדינה הגיעו לעשירייה המובילה: דוד בן-גוריון (מקום 3), מנחם בגין (5) ויצחק רבין (8), כשביניהן סדרות טלוויזיה מובילות. "האנטומיה של גריי" הגיעה למקום הרביעי, "משחקי הכס" למקום השישי, הסדרה "גאליס" במקום השביעי, ו"השמינייה" במקום התשיעי. את העשירייה הראשונה סוגר הערך על ארה"ב.

עוד בולטים ברשימה: עובדיה יוסף (מקום 11) שעוקף במעט את יאיר לפיד, פייסבוק (13), נפתלי בנט (18), אייל גולן (19) ובנימין נתניהו (20).

הערך "ויקיפדיה" הגיע למקום ה-15, בעוד הערך "זהויות טריגונומטריות" הגיע למקום ה-25, מקום אחד מעל התוכנית "הבורר".

האות פ' היא הנציגה היחידה של האלף-בית והגיעה למקום ה-34. בר רפאלי הגיעה למקום ה-42 - כ-370 צפיות יותר מליאונל מסי במקום ה-44. ספי ריבלין במקום ה-57, בעוד נלסון מנדלה במקום ה-64. ג'סטין ביבר הגיע רק למקום ה-80 - מעט מתחת ללהקת כוורת. את רשימת מאה הערכים הפופולריים ביותר בוויקיפדיה העברית סוגר הערך "משולש".

ומה קורה בוויקיפדיה העולמית? פייסבוק מנצחת בפער ניכר עם 30.4 מיליון צפיות ופער של 44% לעומת המקום השני המעט קריפי - "מקרי מוות ב-2013". סדרת המופת "שובר שורות" שהגיעה לסופה השנה הגיעה למקום השלישי, ואת החמישייה סוגר הערך סביב G-Force מעולם התעופה והמדע וחברת גוגל.

עוד נתונים מעניינים: ארה"ב הגיעה גם בוויקיפדיה העולמית למקום העשירי, הערך "סקס" הגיע למקום ה-24, מיילי סיירוס (37), ביטקוין המטבע הווירטואלי (65), ואת רשימת המאה סוגר "הארלם שייק".