צאיג וארדן מובילים ניסיון להדחת מנכ"ל דואר ישראל

ל"גלובס" נודע כי יו"ר חברת דואר ישראל חזי צאיג מוביל מהלך של הדחת חיים אלמוזנינו ■ במשרד האוצר מתנגדים למהלך ■ לפני מספר שבועות ארדן כתב מכתב לאלמוזנינו בו הוא מאשים אותו בכך שהחברה אינה ערוכה להתמודדות האתגרים שלה

האם חזי צאיג, יו"ר חברת דואר ישראל, מנסה להדיח את מנכ"ל החברה, חיים אלמוזנינו? ל"גלובס" נודע כי דירקטורים בדואר ישראל מובילים מהלך כזה בהובלת צאיג ובתמיכתו של שר התקשורת, גלעד ארדן. עוד נודע, כי באוצר תומכים באלמוזנינו ואינם מעוניינים בהדחתו, ואף רואים בו גורם חשוב בהובלת הרפורמה המתוכננת בחברה.

לפני כמה שבועות הודלף מכתב לתקשורת שבו האשים ארדן את אלמוזנינו בכך שהחברה אינה ערוכה מבחינת תוכניות עבודה להתמודדות עם המשבר והאתגרים שבפניה. "מהבדיקות שערכתי עולה תמונת מצב מדאיגה ביותר ולפיה חברת הדואר הידרדרה אל סף עברי פי פחת ונמצאת כיום במשבר עמוק אשר מאיים על עצם קיומה. לא אוכל להסכים למצב שבו הנהלת החברה יושבת מן הצד בבחינת 'מתריעה בשער', כאילו אינה נושאת באחריות הישירה להובלת החברה ולשיקומה", כתב ארדן לאלמוזנינו.

המשבר הפיננסי בדואר ישראל החל בשל חששם של מחזיקי האג"ח מהאפשרות שהחברה לא תצליח לפרוע את חובותיה לאור המצב בענף וההתחייבויות לפרישת עובדים. לחברה חוב של 400 מיליון שקל שאמור להיפרע בכמה מנות בשנים הקרובות.

אותה הדלפה החלה את תהליך ההדחה, וגורמים שמעורים בנושא מספרים כי השר לא אהב את העובדה שאלמוזנינו עובד בצמוד למשרד האוצר ורשות החברות, ושהם מובילים יחדיו את הרפורמה בדואר. לפי אותם גורמים, ארדן וצאיג קיוו שאלמוזנינו יבין את הרמז, אך בינתיים נראה כי המנכ"ל נחוש להוביל את הרפורמה ואינו מתכוון לפרוש מיוזמתו.

משרד האוצר ורשות החברות מובילים כאמור, מהלך רחב היקף של שינוי ארגוני בדואר ישראל. במסגרתו, בין 1,000 ל-2,000 עובדים יפרשו והדואר ייכנס לתחומים חדשים לאור השינויים בענף והירידה הדרמטית בכמות המכתבים. בנוסף מוביל האוצר מהלך שבמסגרתו ייעשה ניסיון נוסף לשדרג את בנק הדואר ולהפוך אותו לבנק מן המניין, ובמקביל לשינוי יחל תהליך להפרטת החברה.

ארדן מסר בתגובה: "לידיעה אין כל אחיזה במציאות". חזי צאיג סירב להגיב.