הנציבות האירופית מרחיבה את החקירות שלה נגד הספורט גם לבריטניה

אחרי שהודיעה כי היא חוקרת שבעה מועדונים מספרד בנוגע לקבלת סיוע ציבורי לא חוקי, גם סוונזי סיטי מהפרמיירליג מצטרפת לרשימת החשודות

הבדיקות של הנציבות האירופית לגבי הסיוע הציבורי הלא חוקי לכאורה למועדוני ספורט מגיעות גם לבריטניה: כלי התקשורת בממלכה מדווחים כי החקירה המקיפה תבדוק את עסקת בניית האצטדיון של סוונזי סיטי, קבוצת הפרמיירליג מווילס, ותנאי החכירה שלו.

סוונזי, כמו גם קבוצת הראגבי המקומית, משחקות מאז 2005 באצטדיון ה"ליברטי" שנבנה בעלות של 27 מיליון ליש"ט על-ידי המועצה המקומית. במסגרת ההסכם בין הצדדים, סוונזי משלמת דמי שכירות נמוכים ביותר עבור השימוש במגרש, ובנוסף משתתפת בהוצאות התפעוליות שלו שמוערכות בכמיליון ליש"ט בשנה. המועצה המקומית וסוונזי, כמו גם קבוצת הראגבי, חולקות ביניהן את הרווחים שהמתקן מייצר.

על-פי תקנות האיחוד האירופי, הסיוע לחברות פרטיות באמצעות כספי ציבור חייב להיות מבוקר ומוגבל לרמה מסוימת. במידה ויימצא כי השימוש של הקבוצות מסוונזי באצטדיון אינו חוקי על-פי תקנות האיחוד האירופי, הן עשויות להיקנס בסכומי עתק.

סוונזי מצטרפת לקבוצות אחרות שנבדקות במסגרת חקירה מקיפה של הנציבות האירופית בעניין הזה מהכדורגל הספרדי. בחודש שעבר הודיעה הנציבות כי היא חוקרת שבעה מעודונים, ביניהם ריאל מדריד, ברצלונה, ולנסיה, אוסאסונה ואתלטיק בילבאו - בחשד לקבלת סיוע ציבורי לא חוקי, בין היתר מגופים פיננסיים כמו בנקים, רשויות מקומיות, וחברות שונות שבבעלות ממשלתית.