לפיד הכריז על הקמת 5,000 מעונות סטודנטים ב-160 מ' ש'

לפיד: "הייעוד שלי הוא אתם. זו הסיבה שבתקופה שבה מקצצים לרוחב כל הכלכלה הישראלית, באתי לכאן היום כדי להודיע שאנחנו הולכים לבנות עד 2016 עוד 5,000 יחידות דיור במעונות"

שר האוצר יאיר לפיד הכריז היום (ה') על הקמת 5,000 מעונות לסטודנטים בכל הארץ, בעלות של 160 מיליון שקל מתקציב המדינה.

לפיד הכריז על התוכנית הבוקר במפגש "הבמה המרכזית" של התאחדות הסטודנטים בראשות יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק, יחד עם יו"ר הות"ת פרופ' מנואל טרכטנברג ויו"ר השדולה להשכלה גבוהה בכנסת, ח"כ בועז טופורובסקי.

"הייעוד שלי הוא אתם. ​זו הסיבה שאני כאן היום", אמר לפיד לסטודנטים. "זו הסיבה שבתקופה שבה מקצצים לרוחב כל הכלכלה הישראלית, באתי לכאן היום כדי להודיע שאנחנו הולכים לבנות עד 2016 עוד 5,000 יחידות דיור במעונות הסטודנטים. 1,000 יחידות בפריפריה ו-4,000 באיזורי הביקוש. אני יודע שבעבר היו כבר הבטחות שלא מומשו ובגלל זה לא הבאנו הנה הצהרות ריקות אלא תוכנית מעשית, סדורה, שנסגרה מול כל גורמי הביצוע כולל ארגוני הסטודנטים".

רשטיק הוסיף כי "לא ייתכן שסטודנטים בישראל, שעליהם להתמקד בבניית עתידם, יהיו עסוקים בלשרוד ובלהיאבק כדי לחיות בכבוד ולזכות בתנאים בסיסיים למגורים. הצלחנו להכניס לתודעה את הצורך בדיור לצעירים, אנו מתחילים היום עידן חדש ועוברים ממחאה - להכרעה. אנו מברכים על היוזמה לקדם בנייה של מעונות סטודנטים נוספים ונמשיך לפעול לאיכות חיים של הסטודנטים בישראל".