מחוללים מקסם "אבק": מופע חדש של ענבל פינטו ואבשלום פולק

המופע החדש של ענבל פינטו ואבשלום פולק משלב תחומי אמנות ומעלה עולם פנטסטי על הבמה

"פתגם קוריאני אומר 'אסוף אבק כדי ליצור הר' - המשמעות היא שעבודה קשה מניבה תוצאות. אך במוקדם או במאוחר יגיע משב רוח חזק והר האבק יתעופף והכל יתחיל מחדש", כך כותבים ענבל פינטו ואבשלום פולק לקראת עלייתה של יצירתם החדשה. במופע "אבק", העולה בבכורה בימים אלה, הם שבים ללמדנו שההגדרות הישנות המבחינות בין אמנויות שונות כבר לא אקטואליות. המופע משלב בין מחול, תיאטרון, מוזיקה, עיצוב, תאורה, איור ואנימציה. סיפורים נבנים ונשזרים על הבמה ומרכיבים עולם קסום וכאוטי, אך אז, לנגד עינינו, הם מתפרקים ועוברים טרנספורמציה.

"אבק הוא חומר מפורר עד דק ואינו ניתן להגדרה. הוא לובש ופושט צורה, מתערבל, מתעופף, צונח ושוב מתערבל, כפי שכולנו הולכים לאיבוד, מתפרקים, ושוב מתחברים ונפרדים. עולמות נבראים כמו חלום ומתרסקים כאבק", אומרים היוצרים.

האבק כחומר וכמטפורה מעסיק אמנים מאז ותמיד. דליה רביקוביץ כתבה על האבק שליווה אותה כסמל לבדידות הקיומית ולתחושת הנתק מעולמה המופז של הילדות האידילית. במוזיאון ישראל בירושלים מוצגת בימים אלה התערוכה "יומן אבק", שאצרה תמי מנור-פרידמן, ובה אמנים ישראלים בולטים כמו גל ויינשטיין, שרון יערי, אירית חמו ואחרים מציגים עבודות מהעשור האחרון, העוסקות בחלוף הזמן, בתהליכי שחיקה וביצירה העולה מהאין.

ההתכתבות בין "אבק" של פינטו ופולק ל"יומן אבק" של המוזיאון, מקרית אולי, אך בולטת לעין. השילוב של אמנים ומעצבים, כמו שמרית אלקנתי ורוני פחימה שיצרו את האנימציה למופע, ורועי וספי ינאי ושלומי איגר שעיצבו את האביזרים והבמה, מעשירה את המבע הבימתי.

במופע משתתפים שני רקדנים יפנים שעבדו עם פינטו ופולק ביפן לאחרונה.

מרכז סוזן דלל, תל-אביב, שישי 3.1.14 בשעה 14:00 ו-21:00. וכן ב-30.1 וב-31.1; תיאטרון ירושלים יום ראשון 19.1.14, 20:30. מחיר: 120-150 שקל. לכרטיסים 03-5105656