אירועי סופ"ש: איפה כדאי לבלות ואיפה כדאי לטייל? כנסו להתעדכן

בתיאטרון ר"ג - הפקה חדשה למחזמר "גריז", במדבר - אירוע מיוחד לכל חובבי השירה, בצפון - המלצה לטיול חורף בפארק המעיינות ועוד שלל המלצות לסופ"ש ולשבוע הבא

מחזמר

גריז

מה: המחזמר "גריז" עולה החודש בהפקה מושקעת כמיטב המסורת של בית הספר לאמנויות הבמה בית צבי. "גריז", שעלה לראשונה על במות ברודוויי בתחילת שנות ה-70, הביא לעולם את טעמה של נוסטלגיה מתוקה לעשורים לא רחוקים (אז), כשדילג על השנים הקשות של וייטנאם וקפץ לחיקן החם של שנות ה-50. התיכון, הדיינר והמוסך השכונתי של תרבות הפרברים האמריקנית מעולם לא נראו כה קסומים קודם. בבית צבי יהיו אלה תלמידי שנה ג', שיספרו את סיפור אהבתם של סנדי ודני. המחזמר בבימויו של דניאל אפרת, בוגר בית צבי בעצמו, שביים גם את "שיקגו", "מאמי" ועוד.

מתי, איפה וכמה: 2-25 בינואר, תיאטרון רמת גן, חיבת ציון 16. מחיר: 60-180 שקל. www.beit-zvi.com.

סרט

עומאר

מה: "עומאר", סרטו החדש של האני אבו אסד ("פורד טרנזיט", "גן עדן עכשיו"), אודות צעיר המתגייס לשירותיו של ארגון טרור, נכלל ברשימת תשעת המועמדים לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר, והוא רשם כמועמד מטעם הרשות הפלסטינית. הנציג הישראלי, אגב, "בית לחם"- מחוץ לרשימה הזו. עשרות סרטים מצוינים יצאו השנה לקולנוע, ו"עומאר", לטעמי, לא נכלל בין עשרת הטובים בהם, ואף שבהחלט זהו סרט מעניין, משוחק היטב ומהוקצע, המציג מבט ריאליסטי את הנעשה בצדה השני של חומת ההפרדה. קשה להימנע מהרושם כי בבחירה בו לרשימה המצומצמת לאוסקר יש משום אמירה פוליטית.

מתי, איפה וכמה: סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

קלאסי-קולי

רסיטל של אנדריאס שול

מה: אסור להחמיץ: זמר הקונטרה-טנור הגרמני הנפלא אנדריאס שול (46), אולי הזמר הטוב בתחומו בעולם, יגיע בסוף השבוע לשני קונצרטים בישראל. "קונטרה-טנור" הוא גבר ששר בקול גבוה (במנעד של זמרת אלט), ושול עושה זאת בשילוב של רגישות עילאית, טכניקה מעולה וקול יפהפה. הפעם יופיע שול במסגרת של רסיטל קולי בליווי פסנתר. הפסנתרנית המלווה תהיה רעייתו הישראלית, תמר הלפרין. בתכנית יבוצעו שירים אמנותיים וקטעי סולו לפסנתר מאת היידן, מוצרט, שוברט וברהמס. מומלץ בחום.

מתי, איפה וכמה: חמישי (9 בחודש), 20:30, אולם ימק"א, ירושלים. מחיר: 135-120 שקל. קונצרט נוסף יבוצע באולם קונסרבטוריון שטריקר בתל-אביב ב-16 בינואר.

אירוע

ימי שירה במדבר

מה: האירוע "ימי שירה במדבר" הוא מתנה גדולה ומכובדת לכל חובבי השירה, ולכל משורר באשר הוא. סוף שבוע שכולו שירה, יצירה, מוזיקה, ומפגשים עם מיטב משוררי ארצנו בעת הזאת, ביניהם רוני סומק, נורית זכאי, חיים גורי, מירון איזקסון, אגי משעול, אליעז כהן, אפרת מישורי, מאיה בז'רנו, וכן מפגשים עם סופרים, ביניהם אתגר קרת, עמוס עוז ומאיר שלו. מהמופעים הבולטים: אחינועם ניני וגיל דור יעבירו סדנה בשם "ממילים למוזיקה", המוזיקאי דויד פרץ ישיר שירי משוררים מבאר שבע, התכנסות רחבה של משוררים שתעסוק ביומניו של פנחס שדה, ואירועים של הקראת שירי מחאה, והקרנת הסרטים "הסוחר מוונציה" ו"חלום ליל קיץ" - עיבודים למחזות של שייקספיר, וכן סרט תיעודי על חייו הסוערים והמרתקים של פנחס שדה. במהלך הפסטיבל, יופיעו זמרים ומוזיקאים תושבי הדרום, וכן ייערך יריד ספרי שירה וספרים יד שנייה, תתקיים סדנת כתיבה, ואף ייערך טיול בטבע, לחפצים בכך - מסע זריחה לשדה צין, בעקבות יצירתו של עזרא אוריון.

מתי, איפה וכמה: חמישי-שבת (9-11 בחודש), מדרשת שדה בוקר, שדה בוקר. טלפון: 050-5838163.

ערב התרמה

עמותת אלו"ט

מה: עמותת אלו"ט לילדים אוטיסטים מציינת 40 שנות פעילות באירוע התרמה הפונה דווקא לקהל הנוהג לבלות עד מאוחר. האירוע יתקיים בבר התל-אביבי האופנתי Jimmy Who, שבעליו הם אלה אשר יזמו את האירוע, אשר במסגרתו יקודם יום ההתרמה השנתי, שיתקיים ב-20 בינואר, וכן ייאספו כספים עבור העמותה (חלק מן ההכנסות על המשקאות יועברו אליה). באירוע, שבו יתקלט השחקן אושרי כהן, תוצג תערוכת ציורים שציירו ילדים אוטיסטים. עשו מצווה ובואו.

מתי, איפה וכמה: שלישי (7 בחודש), 21:30, רוטשילד 24, תל-אביב. מחיר: הכניסה היא ללא תשלום.

קלאסי-קאמרי

הכנר ואדים גלוזמן

מה: במוצ"ש יופיע בת"א הכנר ואדים גלוזמן (41). גלוזמן נולד בברית המועצות לשעבר, עבר לישראל בשנת 1990, וכיום חי ומלמד בארה"ב. הוא מופיע בקביעות עם התזמורות החשובות בעולם, וכן ברסיטלים סולניים. לצידו תופיע ברסיטל רעייתו, הפסנתרנית אנג'לה יופה, המלווה אותו בקביעות. גלוזמן ויופה יבצעו בקונצרט מבחר מגוון של יצירות, המשתרע על תקופות שונות וסגנונות שונים. בין היתר יכלול הקונצרט יצירות מאת מוצרט, פרוקופייב, סטרווינסקי, צ'ייקובסקי ועוד.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (4 בחודש), 20:30, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 120-80 שקל.

טיול חורף

פארק המעיינות

מה: אם מיטב הציפורים מאירופה וצפון אסיה מגיעות להתפנק במקורות המים של ארצנו הקטנה, אנחנו לא נטריח את עצמנו לחזות בהן, ובדרך ליהנות מטבע חורפי שמתמרק בשמש, מבעלי חיים שלא רואים כל יום וממים זורמים שאפשר אפילו לטבול בהם (האמיצים שבינינו כמובן)? כל השפע הזה מחכה לכם בסוף השבוע בפארק המעיינות אשר בעמק בית שאן - עצירת ביניים אידיאלית לציפורים שנודדות מארצות הקור לאפריקה, ולישראלים שמחפשים לנשום אוויר מחוץ לעיר. אפשר גם לסייר ברכבי שטח ירוקים או באופניים.

מתי, איפה וכמה: פארק המעיינות, כביש 669, הכניסה ליד קיבוץ ניר דוד. שעות פעילות: שישי-שבת: 9:00-16:00. השכרת רכב: בין 175 ל-255 שקל לשעתיים. אופניים: החל מ-50 שקל. פרטים נוספים:

04-6881427 ובאתר: www.nirtours.co.il.

מוזיקת בארוק

"סביב הקרן"

מה: השבוע תעלה במספר אולמות בארץ התוכנית "סביב הקרן", שבה תבוצע מוזיקה קאמרית מתקופת הבארוק המאוחר. במרכז התוכנית יעמוד נגן הקרן בארט ארביידט (Bart Aerbeydt) מבלגיה, המנגן בקרן טבעית עתיקה. ארבידט הוא נגן הקרן הראשי של תזמורת הבארוק מפרייבורג, אחת מתזמורות הבארוק המוכרות בעולם. איתו יופיעו נגנים בינלאומיים מצוינים בחלילית, באסון בארוק וגיטרה בארוק.

מתי, איפה וכמה: שישי (3 בחודש), 11:30, הכנסייה הסקוטית, טבריה (כניסה בתיאום המלון הסקוטי); שלישי (7 בחודש), 13:00, האוניברסיטה הפתוחה, רעננה (מחיר: 25 שקל); רביעי (8 בחודש), 20:30, הספרייה העירונית קריית אונו (מחיר: 30 שקל).

ריקוד

סדנאות היפ-הופ מה: הוא רקד עם ליידי גאגא, עשה את הכוריאוגרפיה לתוכנית "רוקדים עם כוכבים" בארה"ב והקים את פרויקט Richboyz לקידום רקדנים צעירים מרחבי העולם, ועכשיו הוא מפזז את דרכו לבית הספר לתנועה ומחול של נס ציונה, שם יעביר סדנאות ריקוד. רוב ריץ', רקדן ההיפ-הופ האמריקאי הנחשב, יגיע ללמד את הצעדים החמים בתחום.אם אתם רקדנים, מורים או חובבי ריקוד מעל גיל 16, ובא לכם ללמוד את מה שרוקד היום על רחבות המועדונים בעולם, דלגו לסדנאות ותתחברו לגרוב.

מתי, איפה וכמה: שבת-שישי (4-10 בחודש), קריית התרבות, רח' השריון 1, נס ציונה. מועדי הסדנאות: שבת 19:45, רביעי 10:00, שישי 09:45, 10:45. מחירים: שעה וחצי: 90 שקל, שעתיים: 160 שקל, 3 שעות: 240 שקל. פרטים אצל רותם סימנה מביה"ס לתנועה ומחול : טל': 08-9304145 , 052-3615344.