הטוטו החליט לדחות את אישור המלצות ועדת לובצקי

הוועדה לחלוקת כספי הטוטו לספורט בישראל התבקשה לבצע מספר תיקונים וסימולציות לפני השלמת הדוח; מחלוקת על המימון 10 הענפים "המתועדפים"

הדיון שנועד להיום (ה') בדירקטוריון הטוטו לאישור המלצות ועדת לובצקי הסתיים ללא תוצאות, זאת לאחר שהוועדה התבקשה לבחון מספר תיקונים ולבצע סימולציות נוספות לאופן חלוקת הכספים.

כזכור, ועדת לובצקי, בראשות כדורסלן העבר והכלכלן צבי לובצקי, מונתה לפני כשנה וחצי על-ידי שרת הספורט לימור לבנת. תפקידה: להמליץ על אמות-מידה חדשות לחלוקת כספי הטוטו בין כלל האיגודים ואגודות הספורט בישראל. מדובר על קופה כוללת של כ-175 מיליון שקל שמתחלקת בין כ-70 ענפי ספורט שונים.

במהלך הימים האחרונים התבקשה הוועדה לבחון מספר תיקונים, בין היתר בשל חשש לפגיעה בקבוצות הנשים, קבוצות הפריפריה וקבוצות הנמצאות ביישובים סוציו-אקונומיים חלשים.

בעיה נוספת שעלתה ממש לקראת האישור שלו בדירקטוריון הטוטו - היתה בנוגע לכספים שיוקצו ל-10 הענפים "המתועדפים". בוועדת לובצקי טענו כי 20 מיליון השקלים שהובטחו לטובת חלוקה לענפים אלו (אתלטיקה, שחייה, התעמלות, ג'ודו, שיט, כדוריד, כדורעף, טניס, אופניים וסקי מים), היו במסגרת תוספת תקציבית לסכום הבסיס שנקבע לחלוקה, בעוד שבטוטו נטען כי סכום זה נכלל בתוך כספי החלוקה לספורט הישראלי, וכי אם מדובר בתוספת - הרי שיש לגרוע את הכספים הללו ממקומות אחרים להם תחלק מועצת ההימורים את הכסף.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הבטיחה כי התוספת התקציבית של אותם 20 מיליון שקל תהיה בנוסף לכספי החלוקה של הטוטו. הפיתרון הנראה לעין כרגע הוא שהטוטו ייגרע כספים משני גורמים שהוא מתקצב - כספי קרן המתקנים, והכספים שהתחייב להעביר במסגרת תוכנית "פרחי ספורט".

בסביבת הוועדה והטוטו אומרים כי מי שמפעילה לחץ כבד מאד בימים האחרונים בניסיון להקשות על החתימה של דוח לובצקי היא העיתונאית מורן ברק, שהיתה בין הגורמים המרכזיים בהכנת הדוח הקודם לחלוקת כספי הטוטו ("דוח בורוביץ'").

בטוטו קבעו פגישה נוספת ל-15 בינואר לאישור הדוח. במידה ועד אז יושלמו כל התיקונים והסימולציות, הוא צפוי להיות מאושר.