הטבות המס לתאגידים בשיא: 8 מיליארד שקל ב-2012

מדובר באומדן רשמי שהוצג באוצר לאחרונה, כאשר התחזית המקורית עמדה על 5.3 מיליארד שקל ■ הערכות: טבע גרפה 40% מההטבות ■ איך קרה שהנתון הזה נשמט באורח פלא מהדוח המקיף שפרסם השבוע האוצר?

תזכורת לרשות המסים ולאוצר: שומות החברות לשנת 2012 אמורות להיסגר בקרוב, ואז יידעו הרשויות באופן סופי ורשמי מה גובה הטבות המס לתאגידים שזכאים להן, ובהם התאגידים הגדולים שמרכזים את רוב ההטבות, שבראשם כמובן טבע. זה הזמן להזכיר, שוב, לרשות המסים את תוצאת המאבק שניהל "גלובס" לחשיפת הטבות המס של תאגידי הענק, שקיבל את ברכת בית המשפט, לפחות בכל הנוגע לחברות הציבוריות. כלומר, רשות המסים חייבת למסור לידי העיתון, עבור ציבור האזרחים, את הטבות המס של החברות הציבוריות עם סגירת השומות שלהן.

אולי כדאי שהציבור יידע באילו סדרי גודל מדובר ב-2012, כי השבוע קרה דבר מה מוזר. בדוח של מינהל הכנסות המדינה שפורסם באמצע השבוע, בין היתר על הטבות המס בחוק עידוד השקעות הון, נשמטה באורח פלא תחזית הטבות המס לשנת 2012. אנחנו אומרים "באורח פלא" כי תחזית ל-2013 ול-2014 דווקא הייתה. נודע לנו מגופים שעובדים עם המשרד האוצר שאומדן רשמי של התחזית הוצג באוצר ועמד על 8 מיליארד שקל.

למרבה התדהמה, מדובר בשיא של כל הזמנים, לאחר שבשנת 2011 נקבע שיא של 7.2 מיליארד שקל. כלומר, מכונת הטבות המס של טבע המשיכה לפעול במלוא העוצמה גם ב-2012, ולא נתפלא אם הטבות המס של החברה אף יחצו או לפחות יהיו זהות ל-2011 - כ-2.9 מיליארד שקל, כפי שנחשף בעבר ב"גלובס".

אנחנו מקווים שהמספר המדהים 8 מיליארד שקל נשמט רק מחוסר תשומת לב, ובכל מקרה נקפיד שהאוצר ורשות המסים לא ישמיטו את המספרים הרשמיים של הטבות המס ל-2012 וימסרו אותם לידי העיתון. צריך הרי לכבד את החלטת בית המשפט.מה גם שבכל הקשור לחברות הציבוריות, החליטה מדינת ישראל שלא להגיש ערעור על הפסיקה.

טבע גורפת
 טבע גורפת