חלון העברות נפתח ברעש: לבנדובסקי חתם עד 2019 בבאיירן מינכן

אחרי שאיבדה בקיץ את מריו גצה ליריבה, דורטמונד נפרדת גם מהחלוץ הפולני שיעזוב בהעברה חופשית בתום העונה הנוכחית

חלון ההעברות של חורף 2014 נפתח ברעש גדול, כאשר החלוץ הפולני רוברט לבנדובסקי (25) חתם בבאיירן מינכן לחמש עונות, עד יוני 2019. בכל מקרה, האוהדים בחבל בוואריה יצטרכו להמתין עוד כמה חודשים לרכש החדש - לבנדובסקי יסיים את העונה בקבוצתו בורוסיה דורטמונד לפני שיעבור למינכן. לבנדובסקי הגיע היום (שבת) למינכן ועבר בדיקות רפואיות, ולפי "הבילד" הוא יחזור כבר מחר לדורטמונד וישתתף באימון הקבוצה.

מבחינה כלכלית, דורטמונד לא תראה אירו שחוק מהעסקה הזאת מאחר שלבנדובסקי נמצא חצי שנה לפני תום חוזה, מה שאיפשר לבאיירן לזכות בו בהעברה חופשית. בקיץ האחרון, אחרי שהפסידה בגמר ליגת האלופות לבאיירן מינכן, סירבה דורטמונד לשחרר את לבנדובסקי אחרי שכבר הפסידה לבאיירן כוכב גדול נוסף שלה, מריו גצה. בכך לקחה הימור גדול שתיאלץ להיפרד כמה חודשים מאוחר יותר מלבנדובסקי ללא כל תמורה, כפי שאכן קרה.

לבנדובסקי הגיע לדורטמונד בקיץ 2010 מלך פוזנן הפולנית עבור 4.5 מיליון אירו. מאז נחת בדורטמונד הוא הפך לאחד מהחלוצים החמים בכדורגל העולמי, והוביל את הקבוצה לשתי אליפויות (2011, 2012). בשנה שעברה הוא הוביל את דורטמונד להופעה בגמר ליגת האלופות כשכבש 10 שערים במפעל, ובנוסף רשם 24 שערים בבונדסליגה. העונה עומד מאזנו על 11 שערי ליגה ו-4 שערים באלופות. בסך הכל הוא כבש במהלך שלוש וחצי עונות בדורטמונד 65 שערי ליגה ובנוסף עוד 15 שערים באלופות.

בעשר העונות האחרונות "גנבה" באיירן מינכן ארבעה שחקנים של דורטמונד - לבנדובסקי (2014), מריו גצה (2013), מאטס המלס (2009), טורסטן פרינגס (2005).