בעלי קבוצת ה-WNBA לוס אנג'לס ספארקס: לא נפעיל אותה יותר

ראשי הקבוצה החליטו שלא להמשיך להחזיק את הפרנצ'ייז, שלטענתם הפסיד 14 מיליון דולר מאז 2007; קבוצת ה-NBA גולדן סטייט שוקלת לקחת הקבוצה

ליגת ה-WNBA, שהוקמה בתור מיזם מבטיח לכדורסל הנשים, ממשיכה להתגלות בעיקר כעול כלכלי. בסוף השבוע פרסמה התקשורת בארה"ב כי הבעלים של קבוצת לוס אנג'לס ספארקס הודיעו לראשי הליגה כי הם מפסיקים להפעיל את הקבוצה ומסירים ממנה כל אחריות לקראת עונת 2014 שתחל בעוד כחצי שנה.

יו"ר הקבוצה, פאולה מדיסון, שמשמשת כנציגת הבעלים, אמרה לסוכנות AP, כי מאז לקחה החברה שבבעלות משפחתה את ניהול הספארקס ב-2007, היא הפסידה 12 מיליון דולר, כולל 1.4 מיליון דולר בשנה האחרונה. הקבוצה גם איבדה לאחרונה את הספונסר הראשי שלה - חברת הביטוח פארמר.

הבעלות על הספארקס היתה בידי משפחת באס, הבעלים של קבוצת ה-NBA לוס אנג'לס לייקרס, ומאז 2007 היא עברה לידי חברת Williams Group Holdings. הספארקס היא אחת משמונה הקבוצות המקוריות שהקימו את ליגת ה-WNBA בשנת 1997. בתחילת המילניום הן נחשבו לקבוצה המובילה בליגה, כשזכו בשתי אליפויות רצופות (2001, 2002). בסך הכל נסגרו שש קבוצות מאז החלה הליגה לפעול.

העובדה שהספארקס פועלת בשוק של לוס אנג'לס בכל זאת עשויה לסייע לה לשרוד ולמצוא משקיעים: בסוף השבוע אף אישרה הנהלת קבוצת ה-NBA גולדן סטייט ווריירס כי היא שוקלת לקחת חסות על הספארקס ולהמשיך ולהפעיל אותה.