משרד התקשורת: תיקון ליקויים בשוק הסיטונאי - אחרי השימוע

המשרד הגיע למסקנה כי לא ניתן להסדיר מראש את כל הפרטים, הסעיפים והתנאים בשוק הסיטונאי, ולכן הבהיר לבזק כי יהיה מקצה שיפורים אחרי השימוע

פגישה נוספת לבזק עם משרד התקשורת בנושא תצורת השוק הסיטונאי הסתיימה ללא תוצאות, ואולם בבזק משתדלים לשמור על אופטימיות בכל זאת. משרד התקשורת מקיים עם בזק פגישות לגבי מבנה השירות כדי לסגור את הפינות האחרונות, וזו הסיבה לפגישה שנערכה בסוף השבוע שעבר בין הצדדים, במטרה ללבן ככל שניתן פרטים הנוגעים לאופן שבו ישתמשו המתחרים בתשתית בזק. בפגישה מצד בזק השתתף גם יובל קינן, סמנכ"ל הטכנולוגיות.

על-פי מקורות הבקיאים בשיחות, הצדדים לא הגיעו להבנות לגבי מבנה תיק השירות, ואולם נראה כי המגמה במשרד התקשורת היא שככל הנראה לא ניתן יהיה לגשר על כל הפערים במסגרת השימוע שייצא בקרוב.

מטבע הדברים, המתחרים רוצים שבזק תעניק כמה שיותר שירותים במסגרת השוק הסיטונאי שייכללו במחיר לפי קו, ואילו בזק חולקת על כך ומנסה להעביר את העלות למתחרים.

על-פי מה שמסתמן, במסגרת השוק הסיטונאי יתומחר בנפרד עלות הטכנאי, כך שהמחיר לקו יכלול את עלות הקו פלוס התנועה שתעבור דרכו (לפי כמות המידע שתזרום בקו או במלים אחרות לפי כמות הגיגות), עד בית הלקוח. לכך תתווסף עלות הטכנאי שתחושב בנפרד. כלומר, המפעילים יוכלו להחליט האם במסגרת העברת הקו מבזק אליהם וללקוח, יוכלו הם בעצמם לבצע את העבודה פיזית, או שישלמו לבזק על כך.

משרד התקשורת תכנן להוציא את השימוע כבר בשבוע שעבר, כך שיישא את תאריך השנה שעברה, ואולם מסתבר כי עדיין לא הסתיימה העבודה, ולכן השימוע ייצא ככל הנראה בימים הקרובים. מבזק סירבו להתייחס לידיעה.