איגוד התסריטאים הבינלאומי קורא לגילה: אל תתמוך בפירוק תל"י

איגוד IAWG קורא לממונה על ההגבלים לשמור על תל"י - חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל: "חיונית לפיתוח התעשייה האודיו-ויזואלית"

איגוד התסריטאים הבינלאומי (IAWG) קורא לממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, לשמור על ארגון תל"י - חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל.

במכתב ששלח האיגוד, המייצג שורה ארוכה של ארגוני יוצרים מרחבי העולם, הוא מבקש להשפיע על חוות-דעתו שאמורה להיות מוגשת לבית הדין להגבלים עסקיים ולהכריע בסופו של דבר האם הארגון המחלק תמלוגים לבמאים ולתסריטאים הישראלים ימשיך או יחדל להתקיים.

"פגיעה בתחרות בישראל"

"אנחנו כותבים לך כדי להביע את דאגתנו באשר לתל"י. להבנתנו הרשות בוחנת את קיומו של הארגון על רקע פגיעה בתחרות בישראל.

"הטיעון הזה הפוך לניסיוננו בכל הגילדות שלנו, אשר כפופות להסדרים חוקיים שונים. אף אחד מהם לא הפך את ארגון גביית התמלוגים שבו ללא חוקי", נכתב במכתב שהגיע לגילה.

באיגוד הבינלאומי מיוצגים איגוד כותבי הקולנוע של הודו, גילדת התסריטאים הצרפתית, גילדת הכותבים הניו-זילנדית, הקנדית, הקנדית-צרפתית (קוויבק), הבריטית, האירית והמזרח והמערב אמריקאית.

עוד נכתב במכתב התמיכה כי "בזמן שהרשות מגבשת את עמדתה בנושא, אנחנו מפצירים בך לקחת בחשבון את חשיבותה של תל"י ליוצרים האודיו-ויזואליים.

"סביב העולם מקובל שהזכויות של יוצרים אלה מנוהלות במשותף על-ידי אגודה מייצגת. ניהול משותף מספק דרך פרקטית לספק לקהל גישה ליצירות, תוך שמירה על תגמול ליוצרים. לא נעשה כל שימוש בחוקי תחרות להגבלת הגישה לתגמולים".

את מכתבם סיימו הכותבים בקריאה: "תל"י היא חיונית לפיתוח ולפריחת התעשייה האודיו-ויזואלית וחייהם של הכותבים והבמאים בישראל. אנחנו יודעים זאת מניסיוננו האישי".