קבוצת נקש תעזוב את קבוצת דנקנר-גרנובסקי

בשבוע שעבר משכה ויליפוד של האחים ויליגר את ההלוואה שהעניקה לקבוצה ובכך אותתה כי היא בדרך החוצה גם כן ■ האחים נקש: "אנו מאחלים לכל הנוגעים בדבר הצלחה בהמשך דרכם העסקית"

החברים נוטשים את נוחי דנקנר: האחים נקש מאשרים את חשיפת "גלובס", ומודיעים על עזיבת קבוצת גרנובסקי-דנקנר בעקבות החלטת בית המשפט היום (א') לאשר סופית את הצעת אלשטיין-בן-משה, לאחר בדיקת מקורות ההון של מוטי בן-משה.

בשבוע שעבר משכה ויליפוד של האחים ויליגר את ההלוואה שהעניקה לקבוצה ובכך אותתה כי היא בדרך החוצה גם כן.

פרט לאחים ויליגר ונקש נמנים בקבוצת ההשקעה של גרנובסקי ודנקנר גם משפחת נוימן, בעלת רשת המוסכים שהתחייבה להזרים 120 מיליון שקל; חברת נץ הבורסאית, שהתחייבה להזרים כ-65 מיליון שקל; והפילנתרופ היהודי-מקסיקני דניאל חוסידמן שהתחייב להזרים כ-90 מיליון שקל.

עד כה הפקידה הקבוצה בנאמנות מעל 700 מיליון שקל. גרנובסקי ודנקנר התחייבו להשקיע כחצי מיליארד שקל באמצעות חברת NEWCO שהקימו לצורך ההשקעה באי.די.בי, כסף שהתבסס ברובו על קופתה של אמבלייז עליה השתלט גרנובסקי לפני מספר חודשים באמצעות חברת בי.ג'י.איי שבשליטתו.

האחים נקש מסרו בתגובה: "הצטרפנו להצעת הסדר החוב החוב של קבוצת דנקנר גרנובסקי מתוך אמון בתאגיד אי.די.בי ובנוחי דנקנר ומתוך רצון להגדיל את המעורבות העסקית של קבוצת ג'ורדאש בישראל. האמנו ואנחנו עדיין מאמינים כי תאגיד אי.די.בי הוא גוף עסקי חזק שיכול בניהול נכון להיטיב עם מחזיקי האג"ח , הציבור, והבעלים, כפי שהיה בעבר. עם אישור השופט אורנשטיין את המלצות הנאמנים וקביעתו כי השליטה בתאגיד תועבר למוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין החלטנו לבקש מביהמ"ש להשיב לנו את הכספים שהופקדו בנאמנות. אנו מאחלים לכל הנוגעים בדבר הצלחה בהמשך דרכם העסקית".