האסימון נפל: דנקנר משך את הבקשה לעיכוב ביצוע

ככל הנראה בעל השליטה היוצא באי.די.בי הרים ידיים, ואין בכוונתו לערער לביהמ"ש העליון על ההחלטה להעביר את השליטה לאלשטיין ובן-משה ■ מקורב לדנקנר: "אל תטעו, נוחי עושה את המהלך הזה מסיבות אסטרטגיות"

נוחי דנקנר קיבל את החלטת בית המשפט. ל"גלובס" נודע כי דנקנר החליט בשעה האחרונה למשוך את הבקשה לעיכוב הסדר החוב באי.די.בי שנתן לו היום (א') השופט איתן אורנשטיין, וזאת על מנת שיוכל תוך 15 יום לערער לבית המשפט העליון על החלטת המחוזי להעביר את השליטה לאדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה.

פירוש הדבר הוא כי ככל הנראה דנקנר הרים ידיים, וכי אין בכוונתו לערער לבית המשפט העליון על החלטתו של אורנשטיין.

מקורב למשרדו של נוחי דנקנר ציין בפני "גלובס": "אל תטעו, נוחי עושה את המהלך הזה מסיבות אסטרטגיות לטווח הקצר והארוך". הגורם הוסיף כי אף אחד מהשחקנים בקבוצת דנקנר-גרנובסקי לא היה מוכן לסכן את הכספים שהפקידה הקבוצה בחשבון נאמנות, ולהפקידם, כפי שקבע השופט, בתמורה לעיכוב הביצוע של הסדר החוב, זאת בשל החשש כי כספים אלה ישמשו כפיצוי לנושים במקרה שייגרם לאי.די.בי פתוח נזק, בשל הימשכות עיכוב ההסדר.

נציין כי ההחלטה הנ"ל של דנקנר מגיעה על רקע התפרקות קבוצת ההשקעה שהוביל בחצי שנה האחרונה לצד אלכסנדר גרנובסקי. היום חשף "גלובס" כי האחים נקש, אחד השחקנים הגדולים בקבוצה זו הודיע לדנקנר על רצונו לפרוש מקבוצת המשקיעים, זאת כאשר בימים הקרובים צפויים להצטרף לאחרונים גם יתר השחקנים בקבוצה: משפחת נוימן, קבוצת נץ ודניאל חוסדימן.

משיכת בקשת העיכוב של דנקנר פירושה כי הסדר החוב באי.די.בי יוצא רשמית לדרך. לפי הוראת בית המשפט, המומחים מטעמו בחברה - עו"ד חגי אולמן ואייל גבאי - יהפכו לנאמנים של הסדר החוב, והם אלה שיהיו למעשה האחראים על ניהול החברה בתקופת הביניים שעד להעברת השליטה לאלשטיין ובן-משה, תקופה המוערכת לפחות בכחודש ימים.

במשך תקופה זו יהיו אחראים אולמן וגבאי על חלוקת התמורה לנושים וכן ינהלו את הצד הטכני-רגולטורי מול הרשויות השונות (ביניהן רשות ניירות ערך והבורסה) בכל הנוגע למחיקת מניות אי.די.בי אחזקות מהמסחר והקצאת המניות בחברה-הבת אי.די.בי פתוח.

בנוסף, הנאמנים ינהלו את המגעים מול הממונה על שוק ההון באוצר, בשל המשא-ומתן על מכירת כלל ביטוח, וישיגו את האישורים הדרושים מרשות המסים. אולמן וגבאי ידווחו לשופט כי אכן אלשטיין ובן-משה העבירו את הכספים הדרושים, וישלחו לשופט דיווח על התקדמות הסדר החוב אחת לשבועיים.

זאת ועוד, השניים יפעלו עתה למינוי דירקטורים באי.די.בי פתוח כמתחייב מההסדר - 9 דירקטורים, יו"ר ומנכ"ל. השופט הדגיש כי האחרון "יהיה מינוי מקצועי בעל כישורים הולמים".

נזכיר כי המועמד המועדף על אלשטיין ובן-משה הוא אהרון פוגל.‏‎‏ הדירקטוריון החדש הוא זה שימנה את המנכ"ל החדש בחברה.