בני זוג מראשל"צ: איך קפץ חשבון המים שלנו פי שלושה?

תושבי ראשל"צ, שמקבלים בדרך-כלל חשבון מים של כ-300 שקל, הופתעו לגלות חשבון מים של 1,316 שקל עם צריכת מים גבוהה פי שלושה מהרגיל - ונאלצו לשלם את החשבון המנופח ■ רשות המים: פניית הזוג נמצאת בבדיקה מול הספק

בני הזוג ב', תושבי ראשון-לציון מתגוררים בגפם בבית צמוד קרקע, הם לא צרכני מים גדולים במיוחד. צריכת המים שלהם עומדת על כ-30 קוב בחודשיים, כולל השקיית החצר, עם חשבונות של כ-300 שקל.

מעת לעת הצריכה יורדת במעט או עולה במעט, ללא דרמות מיוחדות. אלא שבחודש אוקטובר האחרון הם הופתעו לגלות חשבון מים גבוה של 1,316 שקל עם צריכת מים גדולה פי שלושה: 94 קוב מים.

בני הזוג לא התקינו בריכה בחצר, לא הגדילו את הגינה ויתרה מכך אפילו לא שהו בארץ במשך כשבועיים מהתקופה שבגינה חויבו.

תאגיד המים של ראשון-לציון, מניב, שלח כנדרש מכתב התראה המבשר על הצריכה החריגה, ובו נקראו התושבים לבצע בדיקה לאיתור נזילות. אם תאותר נזילה, צוין במכתב, יהיו התושבים זכאים לקבל תעריף מיוחד. לפיכך, הוזמן אינסטלטור ששלל נזילה ברחבי הבית. גם בדיקת מד המים שבוצעה לאור פנייתם לתאגיד המים מניב של ראשון-לציון - חזרה עם ממצא תקין.

לפיכך, מספרת ר' ל"גלובס", נגזר על התושבים לשלם את החשבון המנופח, שהותיר אותם לא רק עם חור בכיס אלא עם הרבה סימני שאלה שנותרו באוויר.

"נאמר לנו שזה בגלל שהצריכה היא לא מספיק חריגה, כלומר לא מוגדרת כ'חריגה מאוד', משום שאינה עומדת על פי שניים מהצריכה הממוצעת מאותה תקופה בשנה שעברה, אלא על פי 1.84 'בלבד'", אומרת ר'.

לדבריה, "מהסיבה הזו אנחנו לא זכאים לקבל החזר או זיכוי. מהחשש שינתקו לנו את המים שילמנו, אבל לא נוכל לקבל את זה שהתאגיד שולח חשבונות מנופחים בלי סיבה, ונמשיך לברר את העניין עד שנגלה את הסיבה ונקבל החזר".

בחשבון האחרון שקיבלו בימים אלה חזרה הצריכה ל-36 קוב לחודשיים.

* תגובת רשות המים: "רשות המים משמשת בודק ובורר בין הצרכן לספק המים. לאחר מיצוי הפעילות מול ספק המים, יכול הצרכן לפנות אלינו, ואנו בודקים את הפנייה עם הצרכן אל מול התאגיד. פניית בני הזוג אכן הגיע לטיפולנו ונמצאת בבדיקה מול הספק. ברגע שהנושא ימוצה מול הספק, נוכל להשיב למקרה לגופו".

* תגובת תאגיד מניב: בתאגיד העדיפו להסתפק בתגובת רשות המים שאליה הועבר הטיפול במקרה.

כך נותקו המים לקשיש שנדרש לשלם 5,165 שקל

חריגות בחשבונות המים אינן דבר נדיר במיוחד, ולפעמים מתרחשות בדרך קיצונית יותר: בשבוע שעבר פנה ל"גלובס" קשיש בן 81 המתגורר בגפו בדירה בירושלים, שקיבל לפני כמה חודשים חשבון של 5,165 שקל.

הקשיש ההמום, שמשלם בדרך כלל 70-100 שקל, החליט לא לשלם את החשבון המנופח, זאת לאחר שלטענתו נפל על אוזניים ערלות בתאגיד המים האזורי הגיחון, אשר נציגיו התעקשו ש"זה החשבון".

בסופו של דבר המאבק שלו לא הועיל, והוא נותק ממים בדירתו.

בחברת הגיחון טענו כי נעשו כל הבדיקות, ומונה המים תקין. עוד ציינו כי לקשיש ניתנו כמה הזדמנויות להסדרת החוב ופריסת תשלומים, וגם לאחר חשבון הבנק שלו עוקל, זה לא עזר, כך שלא נותר אלא לנתק את חיבור המים שלו.

בעקבות התערבות רשות המים במקרה, ואספקת המים בדירתו של הקשיש חודשה. עוד נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה מול תאגיד המים, בשל מחלוקת של רשות המים עם חברת הגיחון.