שינויים בניו-פארם: בלהה ברוקס קודמה לתפקיד המנכ"לית

המותג הפרטי החדש יעלה למדפים לקראת פסח ■ השבוע השלימה המשביר את רכישת הבעלות על ניו-פארם, לאחר שרכשה את יתרת המניות ב-35 מיליון שקל

בלהה ברוקס (64) מונתה למנכ"לית רשת ניו-פארם. ברוקס שימשה ב-8 החודשים האחרונים כמשנה למנכ"ל ניו-פארם, תפקיד שאויש על-ידי רמי שביט, שגם משמש כיו"ר החברה. קודם לכן שימשה ברוקס במשך שנתיים כמשנה למנכ"ל המשביר לצרכן, וכיהנה במשך 4 שנים כסמנכ"לית סחר במשביר לצרכן.

לפני כחודש פתחה ניו-פארם סניף חדש באזורי חן בתל-אביב בשטח של 450 מ"ר ובהשקעה של 2.5 מיליון שקל. לדברי ברוקס, "במהלך 2014 נפתח 3 סניפים נוספים. בימים אלה אנחנו נמצאים בחיפושים אחרי מקומות נוספים בתל-אביב ובירושלים".

לניו-פארם יש כיום 72 סניפים, בנוסף ל-8 מחלקות שפועלות בתוך סניפי המשביר לצרכן. הרשת מעסיקה כ-1,400 עובדים. ברבעון השלישי של 2013 הסתכמו מכירות הרשת ב-297 מיליון שקל והניבו רווח תפעולי של 3 מיליון שקל.

מותג פרטי גם בלייף סטייל

לפני כחודש פורסם כי חברת ברנד פור יו, יצרנית המותג הפרטי של כמה רשתות קמעונאיות בהן ויקטורי ורמי לוי שיווק השקמה, תייצר גם לרשת ניו-פארם את מוצרי המותג הפרטי.

המותג הפרטי שתשיק ניו-פארם, שככל הנראה ייקרא בשם הרשת, יכלול מוצרי טואלטיקה, פנאי ומוצרים לתינוקות, והוא צפוי לעלות למדפים לפני פסח עם פריסה רחבה שתכלול עשרות מוצרים.

- תתחרו ישירות במותג Life המתחזק של סופר-פארם גם בקטגוריית הלייף סטייל?

"נלך גם לתחום הזה ונשים את הדגש על ויטמינים ופתרונות לחולי סוכרת, לצד פיתוח משמעותי בכל תחום הקוסמטיקה. הכול נמצא בתהליך עבודה".

- תתחרו גם בגזרת המחיר?

"נתחרה מול כל השחקנים".

- גם המשביר מהווה מתחרה לניו-פארם. איך מתנהלים עם תחרות בתוך הבית?

"אחרי שתצא אל הפועל החתימה עם המשקיע, המשביר תהיה החברה-האם של ניו-פארם, אבל ההתנהלות של שתי הרשתות עצמאית לחלוטין. תחרות זה דבר בריא, אבל כל רשת תדאג לעצמה לפי האופי שלה: המשביר היא דיפארטמנט סטור (חנות כלבו, מר"ח), ואנחנו דראגסטור".

השבוע השלימה המשביר את רכישת מלוא הבעלות על ניו-פארם, לאחר שרכשה את יתרת המניות (32%) בתמורה ל-35 מיליון שקל. העסקה משקפת שווי של 100 מיליון שקל לניו-פארם.

בתוך כך, שביט ממשיך במאמציו להכניס את חברת ההשקעות האמריקאית נאשוואן (NashOne), שבבעלות סקוט וארי קורמן, לשותפות בקבוצת המשביר לצרכן. במסגרת העסקה, שאמורה להיחתם עד אמצע חודש מארס, אמורה נאשוואן להשקיע 134 מיליון שקל בקבוצה.