אינסוליין וביוקנסל יוצאות להנפקות של 9 ו-10 מיליון שקל

אינסוליין תבצע הנפקת זכויות במחיר של 2.25 שקל למניה, דיסקאונט של 8% על המחיר בתחילת המסחר היום ■ ביוקנסל מעוניינת לגייס במחיר של 2.36 שקל למניה, דיסקאונט של 15% על מחירה הבוקר

אינסוליין, המפתחת מכשיר לשיפור מתן אינסולין לחולי סוכרת, וביוקנסל, המפתחת תרופה לטיפול בסרטן, הודיעו היום שתיהן על ביצוע הנפקות זכויות. בכך הן פותחות את התור להנפקת מניות על די חברות ביומד ב-2014.

אינסוליין תבצע הנפקת זכויות במטרה לגייס כ-10 מיליון שקל במחיר של 2.25 שקל למניה, דיסקאונט של 8% על המחיר בתחילת המסחר היום. כעת יורדת מניית אינסוליין ב-0.75% והחברה נסחרת לפי שווי של 243 מיליון שקל.

ביוקנסל מעוניינת לגייס כ-9 מיליון שקל בהנפקת זכויות, במחיר של 2.36 שקל למניה, דיסקאונט של 15% על מחירה הבוקר. ביוקנסל עולה 4.3% במסחר כעת והחברה נסחרת לפי שווי של כ-44 מיליון שקל.

בשתי ההנפקות, הביעו בעלי העיקריים הביעו נכונותם להשתתף ולנצל את מלוא הזכויות שלהם. באינסוליין הקרנות וונקה ופונטיפקס והמשקיע הפרטי אהוד גלבוע, ינצלו לפחות את מלוא הזכויות שלהם בהנפקה המהוות כ-31%. בביוקנסל, מדובר בכלל ביוטכנולוגיה המחזיקה 71% מהזכויות בהנפקה ומתכננת גם היא לנצל אותן במלואן. בעבר התעניינה כלל ביוטכנולוגיה בביצוע הצעת רכש לביוקנסל, וכעת היא עשויה להגדיל את חלקה בחברה, אם לא ישתתפו בהנפקה כל בעלי המניות האחרים.

המפיצים בהנפקה של ביוקנסל הם כלל פיננסים חיתום, ושל אינסוליין - טיטאן.

אינסוליין - מחכים לרישום בקטלוג המוצרים

לדברי רון נגר מנכ"ל אינסוליין, "נכון לסוף הרבעון השלישי של 2014, לחברה 5 מיליון שקל בקופה. אנחנו בצמיחה ומתכוונים להתרחב גם מעבר לשוק הראשון בו התחלנו לפעול לאחרונה, השוק הגרמני. אנחנו זקוקים להון הן לצורך ייצור והן לצורך שיווק המוצרים שלנו בשוק זה ובשווקים הנוספים. יש לנו גם קו מניות פתוח מול קרן יורקוויל, שהפעלנו בעבר פעמיים, אולם כעת מצאנו שנכון יותר יהיה לגייס לנו סכום משמעותי מבעלי המניות הקיימים".

- בעבר אמרתם כי כנראה לא יהיה לכם צורך לגייס הון משמעותי נוסף עם תחילת המכירות של המוצר

"אמרנו דברים בסגנון זה טרם החתמה על הסכם ההפצה עם לייף סקאן, החברה-בת של ג'ונסון אנ ג'ונסון אשר מפיצה את מוצרינו. בעקבות הסכם הפצה כזה הצרכים שלנו מבחינת ייצור ושיווק עלו מדרגה ולכן אנחנו גם מבצעים גיוס".

- מה סטטוס המוצר שלכם בגרמניה כרגע?

"המוצר משווק בבתי המרקחת, ניתן לרכוש אותו מן הכיס או לקבל שיפוי דרך חברת הביטוח ברמר שיש לנו הסכם איתה, ויש גם מבטחים אחרים שכבר משפים את הלקוחות שלהם בעבור רכישת המוצר. אנחנו מקווים כי בקרוב נירשם בקטלוג המוצרים הרפואיים בגרמניה, פירוש הדבר הוא כי כל חברות הביטוח יצטרכו לשפות את הלקוחות המשתמשים במוצר".

- בדו"חות שלכם נאמר כי אם לא תירשמו בקטלוג עד סוף ינואר, לייפסקאן רשאית לבטל את ההסכם עצמכם

"נכון. אם לא נירשם עד ינואר יש להם זכות להחליט על מרץ לבטל את ההסכם, אך הם בהחלט לא חייבים לעשות זאת. הרישום בקטלוג מתקדם, זה בעיקר עניין בירוקרטי. אנחנו מרגישים שעשינו כל מה שצריך כדי שירשמו אותנו, עמדנו בכל הבקשות של מקבלי ההחלטות בנושא והעובדה שאנחנו נתמכים על ידי ג'ונסון אנד ג'ונסון ועל ידי ברמר, גורמים מקומיים מוערכים, אמורה לתמוך בנו בכך. האישור בדךר כלל מגיע תוך בין שישה שבועות לשישה חודשים וכרגע אנחנו כבר על גבול ה-6 חודשים, אבל יש לזכור כי מדובר במוצר חדשני".

- מה מצב המכירות בגרמניה?

"נקבל בקרוב עדכון מלייפסקאן לגבי המכירות ואז נדווח דיווח ראשון, כדי שניתן יהיה לראות אםא נחנו עומדים ביעדים שלנו. אחרי כן אני מעריך שנדווח אחת לרבעון".

ביוקנסל - גיוס גישור

מנכ"ל ביוקנסל יונתן ברוגין מסביר כי הסכום שמגייסת החברה נועד לאפשר את פעילותה עד הרבעון השלישי של 2014, וכי עד אז אמור להתקבל מן ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, המתווה המבוקש לניסוי שלב III של החברה בטיפול בסרטן שלפוחית השתן.

על פי שיחות קודמות עם ה-FDA, החברה מעריכה כי תצטרך ניסוי שלב III יחיד, בכ-150 חולים שאצלם ניכרת חזרתו של גידול בשלפוחית השתן לאחר שהוסר.

החברה מעריכה כי לאחר קבלת המתווה היא תוכל לגייס סכום משמעותי יותר, אם מן הציבור, אם מגורמים פיננסיים ואם על ידי מתן רישיון למוצר לשותף אסטרטגי.

לחברה מולקולה חדשה אותה היא מתכננת לפתח להתוויה אחרת, ייתכן סרטן הלבלב או השחלות, ועל כך עליה לקבל החלטה במהלך אותה החצי שנה עד שתשאף לצאת לגיוס גדול.