הסנאט אישר באופן סופי את מינויה של ג'נט יילן לראשות הפד

ברוב של 56 תומכים לעומת 26 מתנגדים הסנאט אישר את מינויה של יילן לראלשות הבנק המרכזי של ארה"ב ■ אובמה: "ג'נט מחויבת למנדט הדואלי של הפד, לשמור על יעדי האינפלציה ולהפחית את שיעור האבטלה וליצור משרות חדשות"

עכשיו זה סופי. ברוב של 56 תומכים לעומת 26 מתנגדים, הסנאט אישר אמש (ב') את מינויה של ג'נט יילן לתפקיד ראשות הפדרל ריזרב. יילן תהיה האישה הראשונה שמנהלת את הבנק המרכזי ולדמוקרטית הראשונה שנכנסת לתפקיד, לאחר שאחרון ראשי הפד הדמוקרטים פרש ב-1987. יילן תיכנס לתפקיד בעוד כ-3 שבועות.

"ג'נט מחויבת למנדט הדואלי של הפד, לשמור על יעדי האינפלציה ולהפחית את שיעור האבטלה וליצור משרות חדשות", הצהיר הנשיא ברק אובמה לאחר אישור המינוי. "יילן מבינה ששמירת מערכת פיננסית יציבה תסייע לכלכלה ותגן על הצרכנים", הוא הוסיף.

יילן, 67, החלה את דרכה המקצועית בפד לפני 20 שנה. ב-1980 הצטרפה יילן לסגל ההוראה באוניברסיטת ברקלי. הנשיא קלינטון מינה אותה ב-1994 למועצת הנגידים של הפד, שמקיפה 12 שלוחות אזוריות. "היא הייתה אמיצה למדי", אמר בעבר אלן בליינדר, כלכלן מפרינסטון שמונה למועצת הנגידים של הפד יחד עם ילן ב-1994. היא הצביעה נגד הרוב שלוש פעמים בשנים 1995-1996 כאשר בראש ועדת השוק הפתוח עמד אלן גרינספן.