קריסת המרפסות בחדרה: חודשים עד שהדירות יאוכלסו

מנור גינדי לרוכשי הדירות בפרויקט בחדרה: "שותפיי בחברה ואני מתייצבים באופן בלתי מסויג לצדכם. אין זה הזמן לניתוחים משפטיים"

בעלי הדירות ברחוב נחל פרת בחדרה, בבניין בו קרסו המרפסות ובבניין הסמוך, עתידים לעבור בקרוב לדירות שכורות בקרבת הפרויקט. נכון להיום רוב בעלי הדירות עדיין שוהים בבתי מלון בנתניה אולם כל עוד אין תוצאות לבדיקות או התקדמות משמעותית בחקירת המקרה הגיעו כל הצדדים למסקנה כי צריך להימצא למשפחות פתרון קבוע יותר. גורמים המעורים בפרטי המקרה מעריכים כי מדובר בתקופה של חודשים עד שיוכלו לחזור בעלי הדירות לביתם.

בינתיים, נשלחה פנייה אישית ראשונה של מנור גינדי לרוכשי הדירות בפרויקט בחדרה. "שותפיי בחברה ואני מתייצבים באופן בלתי מסויג לצדכם. אין זה הזמן לניתוחים משפטיים ולגלגול אחריות מיד ליד", כך מנור גינדי במכתב שנשלח לבעלי הדירות המפונים. "חלפו כשבועיים מהאירוע בו קרסו שתי מרפסות בבניין ברחוב פרת 3. אירוע זה הוא אירוע קשה וחריג. הוא פגע בראש ובראשונה בכם הדיירים, הוא פגע בכולנו.

מרגע קרות האירוע אנו מצויים בקשר ישיר עם עיריית חדרה והעומד בראשה. אנו נמשיך לתאם את המשך הפעולות עם צוותי העירייה הפועלים בעניין יומם ולילה. בימים אלו מבוצעות בבניין בדיקות מחמירות ביותר על מנת לאתר ולעמוד מקרוב על מקור התקלה ומשמעויותיה. את הבדיקות ההנדסיות עורכים מיטב היועצים והמומחים בישראל".

עוד כותב גינדי: "ברור לנו שרכישת דירה היא אירוע מהותי ומרכזי בחיי משפחה. אנו מתייחסים בכובד ראש ומחוייבים באחריות בלתי מתפשרת לכך שהחלטתם לרכוש דירה בחברתנו. אחזור ואדגיש: מחויבותנו המוסרית לדאוג לכם עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו ואנו נכונים וקשובים לשמוע מכל אחד ואחת מכם את צרכיו לעת הזו ומבטיחים לעשות כמיטב יכלתנו בפתרון הבעיות ולהקדיש את המשאבים שידרשו לכך".

יש לציין שהפנייה האישית של מנור גינדי לדיירים אומנם מעידה על נטילת האחריות של היזם כלפי רוכשי הדירות, כפי שחברה שמכרה דירות בבניין שדייריו פונו ממנו צריכה לעשות, אולם בעלי הדירות ממשיכים לחכות לתוצאות הבדיקות המקצועיות. עורכת הדין מטעם הדיירים, טל רבינוביץ', אמרה ל"גלובס" כי לא ברור מדוע מתעכבות תוצאות הבדיקות וכי בעלי הדירות ממתינים לעדכונים בנושא זה.