שוק המשרדים: ירידת מחירים בנתניה, זינוק בכפר סבא

סקירת שוק המשרדים של אינטר ישראל ייעוץ נדל"ן: הנתונים מצביעים, באופן כללי, על המשך מגמת יציבות בשוק המשרדים, עם ירידה קלה של כ-2% בממוצע בדמי השכירות

באינטר ישראל ייעוץ נדל"ן ניתחו את הביקושים וההיצעים שהיו בחציון השני של שנת 2013, במספר ערים ואזורי תעסוקה מרכזיים בארץ בתחום המשרדים. נבדקו מחירי השכירות (ברמת מעטפת) של משרדים ב-9 אזורים שונים, מנתניה בצפון ועד נס ציונה ורחובות בדרום.

הנתונים מצביעים, באופן כללי, על המשך מגמת יציבות בשוק המשרדים, עם ירידה קלה של כ-2% בממוצע בדמי השכירות מ-49.7 שקל למ"ר ל-48.8 שקל למ"ר. הירידה הקלה בדמי השכירות לא הפרה משמעותית את האיזון בין היצע וביקוש באזורים שנדגמו.

האזורים בהם בלט השינוי בדמי השכירות הם נתניה עם ירידה משמעותית של כ-9%, ראש העין רושמת ירידה של 5% ופ"ת ורעננה עם ירידה של כ-4%. לעומתן בולטת כפר סבא עם עלייה של כ-4% בחצי השנה האחרונה (וזינוק של 18% במהלך השנה האחרונה). באזורים נס ציונה-רחובות, סובב נתב"ג, הרצליה והוד השרון נרשמה יציבות.

יורם בלומנטל, סמנכ"ל ושותף באינטר ישראל יועצי נדל"ן: "כיום יש ערים נוספות שמתחרות בנתניה, בהן כפר סבא והוד השרון, שנכנסו בעוצמה רבה לשוק. המיקום של נתניה הוא בשוליים הצפוניים של זירת אזורי התעסוקה שבמעגל השני של תל אביב, וזה מה שגורם לירידה. לעומתה, כפר סבא התפתחה משמעותית מבחינה נדלנית אולם לא רק. האזור התפתח גם מבחינת הפנאי והבילוי שהוא מציע. הרחוב הראשי של אזור התעסוקה, רחוב עתיר ידע, הוא רחוב מאוד היי־טקי וצפוי לקום שם מתחם בילוי ענק של גלובוס גרופ ובסמוך אליו נמצא מתחם G כפר סבא. תרבות הפנאי באזור דומה לזו של רמת החי"ל והרצליה פיתוח, עם מסעדות ונוכחות של הרשתות הגדולות. תרבות כזו הולכת בצמוד להיי־טק".