נתניהו הכריז על בניית מאות יחידות דיור חדשות בהתנחלויות

רגע אחרי שמזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי עזב את ישראל, ובאמצע המאמצים לגיבוש הסכם מסגרת בין ישראל לפלסטינים, הממשלה מפרסמת מכרזים לבניית דירות חדשות בהתנחלויות, וגם בשכונת רמת שלמה בירושלים - מעבר לקו הירוק

בזמן שמזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי מפעיל מאמצים גדולים לגבש הסכם מסגרת בין ישראל לפלסטינים, ורגע אחרי שהוא סיים את ביקורו בישראל, מפרסם משרד הבינוי והשיכון מכרזים לבניית מאות יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, וגם בשכונת רמת שלמה בירושלים - מעבר לקו הירוק. מדובר במכרזי בנייה שתוכננו להתפרסם בסמוך לפעימה השלישית של שחרור המחבלים, אך בעקבות הגעת קרי דחה ראש הממשלה נתניהו את פרסומם.

המכרזים לשיווק הקרקעות כוללים 800 יחידות דיור ביהודה ושומרון. 227 יחידות דיור יוצעו לבנייה באפרת, 78 יחידות באלפי מנשה, 86 יחידות בקרני שומרון, 40 יחידות באריאל, 75 יחידות באדם, 102 יחידות בעמנואל, 24 יחידות בביתר עילית ו-169 יחידות דיור באלקנה.

בירושלים ישווקו בשכונת רמת שלמה מגרשים לבניית 600 יחידות דיור. בנוסף, יוצעו 532 מגרשים בשיווק חוזר (מגרשים ששווקו בעבר, אך לא נרשמו להם הצעות) בבירה: 182 יחידות דיור בפסגת זאב, ברמות - 294 יחידות דיור ובנווה יעקב - 56 יחידות דיור.

שר האוצר יאיר לפיד מתח ביקורת על פרסום המכרזים ואמר כי "אלה לא מכרזי בנייה, אלא הכרזות בנייה ריקות מתוכן. זהו לא רק רעיון רע, אלא רעיון שיש עתיד תעשה הכל כדי להשאירו כרעיון רע בלבד וחסר מימוש".

איך יגיבו הפלסטינים?

לקראת הגעתו של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי לביקור נוסף באזור לפני שבוע, נסוג בו ראש הממשלה בנימין נתניהו מהכוונה לפרסם את מכרזי הבנייה בשטחים. החלטה זו הגיעה אחרי לחץ אמריקני פוליטי ודיפלומטי כבד מאוד שהופעל על ראש הממשלה ועל כל הסובבים אותו, זאת בכדי לא להרוס את מה שעוד אפשר לעשות כדי לנסות לשקם את המשא ומתן המתפתח בין ישראל לפלסטינים, גם אם אין בו הישגים רבים.

פרסום המכרזים היום צפוי לגרור תגובות נזעמות ברשות הפלסטינית, שם איימו כמה פעמים כי הדבר יוביל לפיצוץ השיחות עם ישראל. בנאום שנשא לפני כעשרה ימים באירוע לציון 49 שנים לייסוד תנועת הפת"ח אמר יו"ר הרשות אבו מאזן: "לא נישאר סבלניים לסרטן ההתנחלויות המתפשט, במיוחד במזרח ירושלים, ואנחנו נשתמש בזכויות שלנו כמדינה משקיפה באו"ם בנקיטת פעולות דיפלומטיות ומשפטיות כדי לעצור אותו".