המדינה: לא לשחרר ממעצר את הקטינים שיידו אבנים ופצעו תינוקת

טוענת בערר לעליון: "מקום בו נעברות עבירות על רקע 'להט אידיאולוגי', מעטים ונדירים הם המקרים שבהם ראוי לתת אמון בנאשם ולשחררו ממעצר"

פרקליטות המדינה הגישה היום (ו') לבית המשפט העליון ערר על שחרורם למעצר-בית של שניים מהקטינים הנאשמים בפציעת תינוקת בת שנתיים בראשה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, לאחר שיידו אבנים לעבר הרכב שבו נסעה.

"מקום בו נעברות עבירות על רקע 'להט אידיאולוגי', מעטים ונדירים הם המקרים שבהם ראוי לתת אמון בנאשם ולשחררו ממעצר", טוענת המדינה בערר. "בנסיבות אלה, אין לגלגל את הסיכון הטמון בהם ובהתנהגותם על כלל הציבור".

נגד שני הקטינים ונגד 5 קטינים נוספים מצור-באהר הוגשו כתבי אישום המייחסים להם עבירות חמורות, ובהן סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, חבלה בכוונה מחמירה, ייצור נשק ועוד.

לטענת המדינה, בנובמבר האחרון כל הנאשמים ערכו מארב מתוכנן היטב, שבו ביקשו לפגוע באוטובוסים של אגד מתוך מניע לאומני מובהק של שנאת יהודים, וזאת בעקבות מותם של שני פלסטינים בחברון. תחילה זרקו הנאשמים בקבוק תבערה על הכביש, ולאחר מכן זרקו אבנים גדולות לעבר רכבים שנסעו במהירות. מאחת האבנים נפצעה קשה תינוקת כבת שנתיים, שאיבדה את הכרתה.

אתמול (ה') שיחרר בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים שניים מהנאשמים לחלופת מעצר.

בערר שהוגש באמצעות מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות, עו"ד ג'ואי אש, ובאמצעות עו"ד נעימה חנאווי, נטען כי בית המשפט עצמו הסתייג מחלופות המעצר שהוצעו, וציין כי חלופת מעצר בסמיכות למקום מגורי המשיבים אינה מתאימה במקרה זה, וכי החלופות האמורות "אינן חלופות אידיאליות", אולם ניתן לראות בהן את "הרע במיעוטו", כלשון בית המשפט.

בערר נטען כי לא דובר ביידוי אבנים מקרי, אלא "עסקינן במארב רב-שלבי ורב-משתתפים, המתוכנן היטב, אשר כל אחד מהמעורבים בו יידה מספר אבנים לעבר כלי רכב של יהודים, מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי ובמטרת נקם". השניים אף הודו בחקירתם במעשים ובמניע הלאומני שעמד בבסיסם.

עוד נאמר בערר כי בית המשפט העליון כבר קבע לא אחת כי קטינות אינה מהווה חסינות ממעצר, במיוחד שעה שמדובר בעבירות המצביעות על מסוכנות רבה. "במקרה דנן, הסיכון התממש ובאופן חמור ביותר, ופעוטה כבת שנתיים נפגעה באורח קשה בראשה", טוענת המדינה.

הדיון בערר יתקיים בפני שופט העליון נעם סולברג ביום ראשון הקרוב.