דויטשה בנק: הרווח של כיל ברבעון הרביעי יצנח ב-25%

האנליסטים חוזרים על המלצת "החזק" לכיל במחיר יעד של 27 שקל למניה ■ "רמות המחירים של האשלג נשארות תחת לחץ בשל היצע רב ומתמשך בשוק"

חברת כיל שבניהולו של סטפן בורגן צפויה לפרסם ב-12 בפברואר דיווח מקדים של תוצאותיה הכספיות השנתיות (Early Press Release). מדובר על קדימון לדוחות המלאים של החברה, אשר יכלול דוחות רווח והפסד, מצב כספי, תזרימי מזומנים, שינויים בהון, ביאורי מגזרי הפעילות והסברי הדירקטוריון לגבי התוצאות הכספיות. בכיל מבקשים לפרסם את דוחות החברה יחד עם יתר חברות הדשנים הגלובליות בעולם, לצורך הענקת שקיפות רבה יותר של מצב החברה למול המשקיעים הגלובליים.

הדיווח המקדים הינו על רקע האיומים של שבירת קרטל האשלג העולמי. בדויטשה בנק מפרסמים היום (א') סקירה עדכנית על מניית כיל, ובה הם מתריעים כי רמות המחירים של המינרל נשארות תחת לחץ בשל היצע רב ומתמשך בשוק האשלג.

האנליסטים טים ג'ונס ומרטין דאונוודי מדויטשה בנק חוזרים על המלצת "החזק" לכיל במחיר יעד של 27 שקל למניה, נמוך בכ-5% ממחיר הבסיס של כיל הבוקר בבורסה.

בדויטשה בנק מעריכים כי ה-EBITDA של כיל צפוי לרדת ב-15% ל-202 מיליון דולר, וזאת לאור ביצועים חלשים של ענקית הדשנים הקנדית פוטאש במכירות של אשלג ופוספט לתעשייה. סך המכירות של כיל צפויות לעלות קלות ל-1.385 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, והרווח הנקי צפוי לרדת ב-25% ל-156 מיליון דולר.

להערכת האנליסטים, למרות שהחברה לא מפרסמת בד"כ תחזיות, הנהלת כיל צפויה הפעם לנקוב במספרים ובתחזיות מכירות צפויות של אשלג, וכן של תמחור צפוי של טון אשלג במסגרת שיחת הוועידה לאחר הדוח המקדים.

הדר אושרת, מנהל חדר המסחר של דויטשה בנק ישראל, הוסיף: "מחירי האשלג ממשיכים להכביד על שוק הדשנים, אך תופעה זו מקוזזת בחלקה עם העלייה בכמויות הנמכרות בהודו וסין. המשקיעים הזרים עוקבים אחר מנית כיל ומתנהלים בין שני קטבים: האחד שנוגע לוועדת ששינסקי והשפעתה על רמת התגמולים שאותה תידרש כיל לשלם לקופת המדינה, אך מנגד הם מושפעים לחיוב ממהלכי הייעול האגרסיביים אותם נוקטת הנהלת כיל.

"בכל מקרה, התחושה בקרב הזרים כיום היא שמרבית האירועים שעלולים להשפיע לרעה מתומחרים בנייר בצורה כזו או אחרת ושינוי בסטטוס קוו יכול בעיקר להשפיע לטובה - אם ברמת המאקרו תוך גידול בסיכויי שיתוף הפעולה ביו אורקלי ובלארוסקלי או תוצאה פחות שלילית ממה שצפו מלכתחילה בוועדת ששינסקי 2".