הנזק של אלכס רודריגז בגין פרשת הסמים: 25 מיליון דולר "בלבד"

בורר עצמאי הפחית את ההרחקה של "איי-רוד" מה-MLB ל-162 משחקים במקום 211; אם העונש המקורי היה נשאר, כוכב היאנקיז היה מפסיד 31.4 מיליון ד'

אלכס רודריגז הצליח להפחית מעט את עונש ההשעיה שלו מה-MLB: בסוף השבוע נפסק בבוררות עצמאית, שתוצאותיה התקבלו על-ידי ליגת הבייסבול, כי הכוכב של ניו יורק יאנקיז יורחק מ-162 משחקים, במקום 211 שהיה אמור לפספס על-פי הפסיקה הראשונית של הליגה נגדו.

כזכור, "איי-רוד", שהוא השחקן בעל השכר הגבוה ביותר ב-MLB, הורשע בשימוש בהורמוני גדילה שסופקו על-ידי קליניקת ביוגנסיס (Biogenesis). זו היתה הפעם השנייה בקריירה שלו בה הוא נתפס על שימוש בחומרים משפרי ביצועים.

המשמעות של הפחתת העונש: רודריגז, 38, יחזור ל-MLB רק בעונת 2015, ויפסיד שכר של 25 מיליון דולר שהיאנקיז לא יצטרכו לשלם לו. במידה והסנקציה המקורית נגדו היתה נשארת, הוא היה מפסיד 31.4 מיליון דולר. רודריגז מחזיק בחוזה היקר ביותר בספורט האמריקאי: סך של 275 מיליון דולר בסך הכל ל-10 שנים.

אגב, רודריגז לא מתכוון להשלים עם רוע הגזירה, והודיע כי הוא עשוי לערער עליה לבית משפט פדרלי: "אבחן את כל האפשרויות שעומדות בפניי. הראיות בתיק הזה לא הוצבו בפניי חבר מושבעים הוגן ונטול פניות".

רודריגז התבטא לפני מספר חודשים כי "יותר מצד אחד ירוויח מזה שאני לא אחזור למגרש לעולם". בניו יורק יאנקיז יכולים להיות מרוצים לפחות מפן אחד של הפסיקה החדשה: הם יוכלו להפחית את סך השכר בפרנצ'ייז אל מתחת לרף ה-189 מיליון דולר, במה שעשוי למנוע מהם לשלם "מס לוקסוס" בסך עשרות מיליוני דולרים.