לא רק כבישים חסומים: לא יתקיימו לימודים בת"א ביום המרתון

ביום שישי 28 בפברואר לא יתקיימו לימודים בבתי-הספר ובגנים בת"א - והיום יוחזר לתלמידים בחופשת הפסח ■ עיריית ת"א: "ההורים והתלמידים מוזמנים לצפות באירוע ולעודד את הרצים"

מרתון תל-אביב, שמקיימת עיריית תל-אביב בחסות סמסונג ואדידס, יתקיים השנה ביום שישי 28 בפברואר, ויכלול כמדי שנה מספר מקצים באורכים שונים שיוזנקו בשעות שונות של הבוקר.

השנה, לא רק כבישים ראשיים וצירי תנועה מרכזיים בעיר ובסביבתה ייסגרו עקב האירוע, הפעם החליטה עיריית תל-אביב גם שלא יתקיימו לימודים בבתי-הספר ובגנים בעיר.

לדברי העירייה, במקום יום הלימודים שיבוטל ביום המרתון, משרד החינוך אישר לקיים יום לימודים בתל-אביב שיקוזז מתוך חופשת הפסח.

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "ביום היערכו של מרתון תל-אביב, שישי 28 בפברואר 2014, לא יתקיימו הלימודים בבתי-הספר, ויום הלימודים יוחזר לתלמידים בחופשת הפסח. מרתון תל-אביב הינו אירוע ספורט חגיגי ורחב-היקף, שמטבע הדברים הפקתו כרוכה בחסימת כבישים וחצייתם ובהפרעה לתנועת כלי הרכב וההולכים. השינויים בהסדרי תנועה מתחילים בשעות הבוקר המוקדמות ונמשכים שעות אחדות, באופן המקשה את הגעה אל מוסדות החינוך ומהם ביום האירוע.

"מכיוון שהמרתון הינו חגיגה עירונית תרבותית וספורטיבית, נידונה בעירייה האפשרות להשבית את הלימודים ביום זה, ולהזמין את ההורים והתלמידים לצפות באירוע ולעודד את הרצים. מינהל החינוך בעיריית תל-אביב-יפו פנה למפקחת המחוז במשרד החינוך בבקשה לבטל את יום הלימודים לכבוד מרתון תל-אביב ולהחזירו במועד אחר, וקיבל לכך את אישורה. ההליך נעשה בהתייעצות עם כל הגורמים המעורבים, לרבות ועד ההורים המרכזי ומועצת התלמידים".