רשת חינאווי תובעת כ-4 מיליון שקל מיקבי עמק האלה

זאת בטענה להפרות בוטות של הסכם ההפצה בין הצדדים ■ הגישה במקביל בקשה לעיקולים זמניים נגד החברה ■ יקבי עמק האלה: "התביעה חסרת בסיס"

רשת המשקאות חינאווי ג'ורג' תובעת כ-4 מיליון שקל מיקבי עמק האלה. התביעה הוגשה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בירושלים, ולצידה בקשה לעיקולים זמניים כנגד יקבי עמק האלה.

לטענת רשת המשקאות חינאווי ג'ורג', באמצעות עורכי הדין צבי גלמן וליאת שושן-ברק ממשרד אריאל שמר ושות', בפברואר 2007 נחתם הסכם הפצה בין חברת יקבי עמק האלה לבין הרשת, ולפיו תהיה חינאווי תהא המפיצה הבלעדית של היין המיוצר ביקבי עמק האלה, ללקוחות בישראל.

עוד טוענת הרשת כי היא "עמלה במאמצים רבים, שלימים נשאו פרי, כך שמיקב שהציבור בישראל כלל לא הכיר ועם נתח שוק מכירות אפסי, נהפך המותג יקבי עמק האלה למותג יין מוביל ומצליח בשוק הישראלי".

ואולם לטענת חינאווי, "במהלך השנה החולפת נקטה חברת יקבי עמק האלה עורמה ותחבולה במספר פעולות מאחורי גבה של המפיצה הבלעדית, והחלה בהפרות בוטות של הסכם ההפצה, שבאו לידי ביטוי בימים האחרונים בחתימה על הסכם הפצה עם החברה המפעילה והמנהלת את רשת השיווק טיב טעם".

עוד נטען בתביעה כי "על רקע הפרת חוזה ההפצה, ועל רקע ביטולו החד-צדדי על-ידי יקבי עמק האלה, הרשת תובעת עתה את הפיצוי המוסכם הקבוע בהסכם ההפצה, העומד על כ-4 מיליון שקל".

בית המשפט המחוזי נעתר לבקשה להטלת עיקולים זמניים במעמד צד אחד והורה על מתן צווי עיקול, לאור החשש פן לא תוכל הרשת להיפרע מנזקיה.

בא-כוחה של יקבי עמק האלה, עו"ד אדם אלבג, מסר בתגובה כי "תביעת חינאווי חסרת בסיס ומטרתה לתרץ ביטול סדרתי של צ'קים שחינאווי מסרה כנגד סחורה שסופקה. לאורך השנים הפרה חינאווי התחייבויות חתומות וגרמה לנזקים רבים, וגם כשניתנה לה הזדמנות לתקן היא הפרה התחייבויות חתומות מפורשות - וכעת היא מתקשה להתמודד עם התוצאות. החברה פועלת להשלמת תביעתה כנגד חינאווי, שבה תידרש חינאווי לפצות את החברה בסכומים נכבדים על כל הנזקים שגרמו במהלך השנים".