נאמני אי.די.בי: להפסיק שירותי האבטחה של בני טל

עו"ד חגי אולמן ואייל גבאי ישאירו את השדרה הניהולית הקיימת בתקופת הביניים ■ הרוכשים הסינים של כלל ביטוח ואי.די.בי מאריכים את התקופה להשלמת הרכישה

הנאמנים להסדר החוב באי.די.בי מטעם ביהמ"ש, עו"ד חגי אולמן ואייל גבאי, הגישו אתמול לשופט המחוזי איתן אורנשטיין את הדוח הראשון שלהם לגבי פעולותיהם בקונצרן. בדוח מציינים הנאמנים כי "קיימת חשיבות רבה בייצוב החברה, שמירה על הקיים ומניעת זעזועים ככל שניתן".

בהתאם, החליטו הנאמנים להשאיר את השדרה הניהולית הבכירה בחברה למשך תקופת הביניים, כך שחיים גבריאלי, מקורבו של נוחי דנקנר, ימשיך לשמש מנכ"ל החברה. ל"גלובס" נודע כי גם רועי מלצר, סמנכ"ל בחבר; אביטל בר דיין, האחראית על ניהול החוב; וחיים טבוך, החשב שממלא את מקומו של סמנכ"ל הכספים אייל סוגלניק, שהתפטר לפני מספר חודשים, ימשיכו במילוי תפקידם לאורך תקופת הביניים, כדי "להעביר את המקל" בצורה מסודרת.

הנאמנים דיווחו כי נפתח חשבון ייעודי להסדר החוב, ואליו הועברו כ-960 מיליון שקל מבעלי השליטה החדשים באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. בנוסף, תפסו הנאמנים את נכסי וחשבונות החברה, כך שלא יהיה ניתן למשוך כספים מחשבונות הבנק של אי.די.בי ללא חתימתם. הנאמנים בוחנים בין היתר את מכירת אוסף חפצי הנאמנות שבבעלות החברה, שכפי שחשף "גלובס" לאחרונה מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים בודדים.

פיטורים וסיום חוזי שירותים

זאת ועוד, הנאמנים ציינו כי הם בוחנים אפשרות לצמצום הוצאות במטה אי.די.בי, הכולל פיטורים וסיום חוזי שירותים. בהתאם, הודיעו הנאמנים לבני טל, בעל חברת האבטחה הוותיקה BTS, על הפסקת שירותיו למשרדי החברה. טל, לשעבר איש שירות הביטחון שהשתחרר מהצבא בדרגת אל"מ, התפרסם לפני 30 שנה בזכות ידיעות שפורסמו על אודות רומן שניהל לכאורה עם כוכבת הטלוויזיה המנוחה פארה פוסט, שאותה אבטח בביקורה בישראל. אירוע אחר שנקשר בשמו הוא "ליל הכלבים" של פינוי עובדי סולתם שהפגינו כנגד פיטוריהם באמצעות כלבים.

אחד האתגרים העיקריים שעמם מתמודדים עתה אולמן וגבאי הוא מצבה התזרימי של החברה הבת, אי.די.בי פתוח. מהדיווח לביהמ"ש עולה כי נכון לעתה נבחנו על ידם הסכמי הקוביננטים מול הבנקים, ובראשם פועלים; הסדר ניהולה של אי.די.בי תיירות והשקעה נוספת בה; ותזרים אי.די.בי פתוח למחצית השנה הבאה.

בנוסף, מקדמים הנאמנים את האישורים הדרושים מהרגולטורים להעברת השליטה באי.די.בי, ובהם משרד התקשורת, הממונה על שוק ההון והביטוח באוצר, רשות ני"ע ורשות המסים.

עסקת מכירת השליטה בקבוצת כלל ביטוח על ידי אי.די.בי נמשכת. קבוצת אי.די.בי הודיעה על הארכת התקופה שנקבעה להשלמת העסקה מול הרוכשת הסינית JT Capital ב-30 ימים, עד ל-3 במארס. ככל הידוע, הסינים, שנפגשו לאחרונה עם רה"מ בנימין נתניהו, ממשיכים בקידום העסקה מצדם.

באי.די.בי ציינו היום כי "ההסכם המקורי קובע שבמקרה שלא יושגו כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים עד תום 165 ימים ממועד חתימת ההסכם, יהא כל צד רשאי להאריך את התקופה הראשונית עד 3 תקופות של 30 ימים כל אחת, כשזכותה של JT להארכת כל תקופה כפופה לאישורה שהשגת אישור הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון מצויה בתהליך מתמשך".

לפי שעה, מניות השליטה בכלל ביטוח נמצאות בידיו של משה טרי, שמונה על ידי המפקחת על הביטוח לנאמן למניות אי.די.בי בחברת הביטוח.