חממת הביוטק של אורבימד, טקדה וג'ונסון מתחילה לפעול

תכלול 30-40 פרוייקטים ומעבדות בשטח של 300 מ"ר ■ ד"ר עינת זיסמן, מנכ"ל החממה: "אנחנו מקווים לסגור ברבעון הראשון של 2014 הסכמים עם שתי חברות לפחות"

היום הושקה רשמית חממת הביוטק שבשליטת קרן אורבימד, חברת תרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון וחברת בתרופות טקדה. שמה של החממה יהיה FutuRX - RX - סימון לתרופות מרשם, והיא תנוהל על ידי ד"ר עינת זיסמן וד"ר רון אליס כסנמכ"ל טכנולוגיה. ד"ר אלי פרידמן ישמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי.

החממה תוקם בנס ציונה, בפארק המדע, שם כבר הוכר שטח של 1,000 מ"ר מהם 300 מ"ר מעבדות.

המיזם יפעל במשך 8 שנים, ויכלול לדברי זיסמן 30-40 פרוייקטים במהלך השנים הללו. כל פרוייקט מחוייב בהשקעה של 2.25 מיליון דולר, מהם 80% כספי תוכנית החממות ו-20% מהשותפים. לדברי זיסמן, בעלי החממה מעריכים כי ניתן להאיץ חלק מן הפרוייקטים על ידי השקעה של סכום נוסף מעבר למינימום הדרוש, והם ערוכים לכך. "גם ההשקעה שלנו בתשתיות הייתה מעל המינימום הנדרש", אומרץת זיסמן.

זיסמן מסרה כי היא מעריכה שהסכמים עם שתי חברות ראשונות יחתמו כבר במהלך הרבעון הראשון של 2014.

עוד ציינה כי השותפות השווה בין שלושה גורמים מהם אחד פיננסי ושניים גורמים אסטרטגיים מתעשיית התרופות, מובילה לכך שההשקעה במיזמים לא תהי מוטה לפי הצרכים של חברות התרופות השותפות במיזם ולא לפי תחומי הפעילות שלהם, ולחברות הללו גם אין שום זכויות ייחודיות בחברות, למעט בעלות על מניות שתנבע בהשקען בהן דרך החממה.

החממה תחפש בישראל ובחו"ל פרוייקטים בתחום התרופות כולל מולקולות בשלבי גילוי ופיתוח ראשונים וכן פלטפורמות טכנולוגיות לגילוי מולקולות במטרה להביא את המוצרים לשלב שבו הם מוכנים לכניסה לניסויים קליניים אחרי השלמת שלוש השנים בחממה.

המדען הראשי אבי חסון אמר היום כי: "החממה הביוטכנולוגית היא רכיב משמעותי מהאסטרטגיה של ממשלת ישראל בתחום זה".