מניית הערב: חברת ביוטק ישראלית שמזנקת בכ-25%

החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת ביוטק גלובלית, לאספקת שירותים בתחום ה-microRNA שהיא מפתחת ■ מאז נובמבר 2013 מניית החברה זינקה בכ-60%

חברת הביוטק רוזטה ג'נומיקס מזנקת הערב (ב') בוול סטריט לאחר שהודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת ביופארמה גלובלית לאספקת שירותים בתחום טכנולוגיית ה-microRNA שהיא מפתחת ושירותים אחרים בתחום הרפואה. רוזטה לא ציינה באיזו חברה מדובר ומה ההיקף הכספי של ההסכם.

"אנו שמחים להשתמש במומחיות שרכשנו ב-microRNA בכדי לסייע לאחת מחברות הביוטק הגדולות בעולם, לקדם את המחקר והפיתוח שלה", אמר מנכ"ל החברה קן ברלין.

רוזטה עוסקת כאמור בפיתוח ה-microRNA - טכנולוגיה ביולוגית ייחודית. החברה הודיעה בעבר כי חברת נוביטס (Novitas) החליטה להשתמש בבבדיקות שהחברה מפתחת ובכללן גם ה-MiRview, המשמשת בין היתר לאבחון גידולים סרטניים.

רוזטה ג'נומיקס הונפקה בפברואר 2007, ומאז הפיכתה לציבורית המניה איבדה את מלוא שוויה, ושרפה כמעט את כל ההון שגייסה. כעת, החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-40 מיליון דולר ונמצאת במסלול התאוששות לאחר שזינקה בכ-60% מאז נובמבר 2013. מחזור המסחר הממוצע של מניית החברה ב-3 החודשים האחרונים עומד על כ-220 אלף מניות, אך בעקבות הודעת החברה, מחזור המסחר זינק לרמה של יותר מ-4.2 מיליון מניות.