וואלה שופס: הקנייה הממוצעת מהטאבלט גבוהה ב-60% מהמחשב

לפי נתוני האתר, בשנתיים האחרונות חל גידול של 300% בגלישה אליו מהמובייל

אתר מסחר שלא פונה היום לקהל משתמשי המובייל מפספס, ובגדול - זו השורה התחתונה שאפשר ללמוד מנתוני סיכום השנה של וואלה שופס, אתר מסחר מהגדולים בארץ.

על-פי נתוני האתר, נרשם זינוק אדיר של 300% בגלישה לוואלה שופס מהמובייל בשנתיים האחרונות - מ-5% ב-2011 ל-20% ב-2013, והמגמה צפויה להימשך גם ב-2014 ובשנים הבאות.

"המובייל הוא לא אפיק טראפיק נוסף, אלא שינוי אמיתי וממשי בהרגלי הגלישה והקנייה", טוענת מנכ"לית וואלה שופס, סיגל כספי. "להערכתנו, בשנת 2014 הגלישה באמצעי המובייל תגיע ל-30%, ובהתאם נהיה עדים גם לגידול במחזורי הפעילות באמצעים האלה".

הנתונים מצביעים גם על שונות באופן הקנייה דרך המכשירים הניידים השונים. כך, בעוד שסך הקנייה הממוצעת בסמארטפון דומה מאוד לזה שבקנייה מהמחשב, משתמשי הטאבלט מוכנים להכניס את היד עמוק יותר לכיס - סך הקנייה הממוצעת בטאבלט גבוה ב-60% מזה של המחשב והסמארטפון.

מדובר בנתון מפתיע, אך בכזה שמתכתב עם מגמות דומות בעולם, שמראות שהמסך הגדול של הטאבלט מספק חוויית קנייה מתקדמת ומזמינה, ולכן חברות סחר מקוון וקמעונאים ברחבי העולם צריכים לשים את יהבם בעולם הטאבלטים.

עם זאת, נראה כי כמות העסקאות במובייל קטנה משמעותית מזו שבמחשב האישי. ב-2013 העסקאות במובייל היוו רק 10% מסך העסקאות בוואלה שופס, ושיעור דומה מסך מחזור המכירות. המספרים צפויים לעלות בהמשך ולראיה נרשם גידול של 57% במהלך 2013.

כספי מציינת כי "הפער בין הגלישה לקנייה נובע מהעובדה שאנשים רבים משתמשים בסמארטפון למטרות משלימות רכישה, כמו השוואת מחירים לפני קנייה או קריאת ביקורות גולשים. לכן, טבעי מאוד שאחוזי הקנייה אינם מדביקים את אחוזי הגלישה".

כספי צפויה להציג את הנתונים המלאים בכנס 2014 Go Mobile של מידע כנסים, שייערך בסוף החודש במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה.

עוד עולה מהנתונים כי הקטגוריות המובילות בחיפוש בגלישה מהסמארטפון הן גאדג'טים, פריטי אופנה וקופונים למסעדות, בילויים ותיירות. באופן כללי (מובייל ודסקטופ), הקטגוריות המובילות באתר וואלה שופס הן מוצרי חשמל, אלקטרוניקה לצד מחשבים ותקשורת.

עוד עולה מנתוני החברה כי המוצרים הפופולריים ביותר בשנה החולפת היו קופון להשכרת רכב גיר ידני של חברת קל אוטו (60 אלף יחידות), אלבום תמונות דיגיטלי (45 אלף יחידות), מדפסת משולבת של HP (כ-2,000 יחידות) והארד דיסק קשיח של ווסטרן דיגיטל (כ-1,500 יחידות).

וואלה שופס
 וואלה שופס