פרטנר מציגה: יש לנו כבר רשת דור רביעי - רק תנו לנו תדרים

מנכ"ל החברה חיים רומנו: "אנחנו מוכנים, לא בניסוי ולא במעבדה, להפעלת הדור הרביעי"

חברת פרטנר הציגה היום (ד') במסיבת עיתונאים רשת דור רביעי הפרוסה במאות אתרים ברחבי הארץ. לדברי החברה, הרשת מוכנה לעבוד לאחר שמאות אתרים כבר הוכנו, וכל מה שהחברה צריכה זה תדרים כדי להתחיל לעבוד.

מנכ"ל החברה חיים רומנו אמר: "אנחנו מוכנים, לא בניסוי ולא במעבדה, להפעלת הדור הרביעי. בשדרוג האחרון שעשינו כבר הכנו את הרשת לדור הרביעי ואנחנו החברה שמציגה את הרשת המהירה והמתקדמת בישראל. השקענו 650 מיליון שקל ברשת וכבר רכשנו את כל הציוד הנדרש. אנחנו אחרי התהליך. בפברואר נהיה עם 260 אתרים מוכנים לשידור. במאי 2014 נהיה עם 600 אתרים מוכנים לדור הרביעי".

סמנכ"ל התפעול הראשי מנחם תירוש אמר כי "היכולות הסלולריות הולכות ומתקרבות ליכולות הרשתות הקוויות. המהירות בדור הרביעי תהיה זהה למהירות שאנחנו מקבלים ברשתות הקוויות ותגיע למהירות העלאה של 50 מגה והורדה של 100-150 מגה". תירוש אמר שכמויות האינפורמציה שמועלות לרשת הן עולם חדש לגמרי שרק דרך הדור הרביעי ניתן יהיה לעמוד באתגר.

תירוש אמר עוד כי בתוך כמה שנים כל רכב יהיה מחובר דרך הסלולר. הוא הדגיש שכל עולם ה-m2m הופך להיות ממשי ויותר ויותר מכשירים ידברו ביניהם. "כל זה מחייב רוחב פס גדול, ואין היום מערכות סלולריות שמסוגלות להתמודד עם הצרכים ההולכים וגדלים של הלקוחות ולכן חייבים להשיק כמה שיותר מהר את רשתות הדור הרביעי", ציין תירוש.