טקס נטיעות בהשתתפות ראש הממשלה ויו"ר קק"ל בירושלים

טקס נטיעות בהשתתפות בנימין נתניהו ואפי שטנצלר לציון פתיחת הטקסים הרשמיים התקיים היום בחורשת האומות בירושלים

טקס נטיעות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קק"ל אפי שטנצלר לציון פתיחת הטקסים הרשמיים התקיים היום (ד') בחורשת האומות בירושלים. בטקס לקחו חלק משלחת בכירים מסין, ביניהם, שגריר סין בישראל, נשיאת אגודת הידידות של סין עם מדינות זרות, סגנית המזכירה הכללית של אגודת הידידות הסינית, ראש העיר ירושלים ניר ברקת , ידידי מנכ"ל קק"ל, מאיר שפיגלר חברי דירקטוריון קק"ל ועוד.

יער האומות, שבו מתקיימת הנטיעה, שונה ומיוחד מכל יערות קק"ל. היער הזה שוכן למרגלות "יד ושם" - אתר ההנצחה לשואה ולגבורה. זה המקום שבו מנהיגי האומות באים לנטוע עץ להביע את הזדהותם עם מדינת ישראל ועם העם היהודי.

המטרה של קק"ל היא ליצור איכות חיים טובה לאזרחי מדינת ישראל. בחמש השנים הקרובות תשקיע קק"ל רק באזור בנגב ובגליל יותר ממיליארד שקל.

ראש הממשלה החמיא לקק"ל ואמר: "אני זוכר בילדותי שיצאתי לנטוע ביערות קק"ל שתיל, וקק"ל עושה זאת עד היום, יחד אנחנו נוטעים את העתיד. בשנות ה-20 של המאה הקודמת לא היו עצים בארץ, בקושי שיחים. חזרנו לפני כ-100 שנה לארץ והתחלנו לנטוע ולשתול".

יו"ר קק"ל: "בט"ו בשבט השנה אנחנו מציינים 113 שנה לקק"ל , שנים של יצירה ירוקה בהן חוללה עשייה עצומה וחסרת תקדים למען מדינת ישראל ותושביה. תחילה באמצעות הקופסה הכחולה, הכשירה קק"ל את הלבבות של העם הגולה; בד בבד רכשה קק"ל את אדמת הלאום וסייעה להקמת מאות יישובים ופיתוחם. מאז ועד היום קק"ל מגשימה את חזונו של העם היהודי במולדתו: גואלת את אדמת הארץ, צובעת אותה ביערות מלבלבים ובשדות ירוקים, תורמת למשק המים, פותחת את נופי הארץ לציבור הרחב, יוצרת פארקים לרווחת התושבים בכל רחבי הארץ ופועלת במרץ לשימור משאבי הסביבה למען הדורות הבאים".