לאומי קארד תאפשר עסקאות בכרטיסי אשראי באתר יד2

כיום המסחר בין שני אנשים פרטיים שעושים עסקה ביד2 מתבצע בעיקר בתשלום במזומן או בהעברה בנקאית המחייבת את חשיפת פרטי חשבון הבנק

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד ואתר הלוחות הפופולרי יד2 חתמו באחרונה על הסכם שיתוף-פעולה, שיאפשר תשלום בכרטיסי אשראי בין אנשים פרטיים בעת רכישת מוצר באתר - כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות, השירות יושק תוך כמה שבועות.

כיום המסחר בין שני אנשים פרטיים שעושים עסקה ביד2 מתבצע בעיקר באמצעות תשלום במזומן או העברה בנקאית המחייבת את חשיפת פרטי חשבון הבנק. השירות החדש, שיהיה פתוח ללקוחות כל חברות כרטיסי האשראי, יאפשר את התשלום באינטרנט; הקונה ימסור את פרטי כרטיסי האשראי, ואילו המוכר את פרטי החשבון שלו. עם זאת, הצדדים לא יידעו את הפרטים הללו האחד על השני, והם יהיו חשופים ללאומי קארד שתתפקד כסולק.

עוד נציין כי אם בדרך-כלל בעסקאות בכרטיסי אשראי המוכר (בעל העסק) משלם לחברת כרטיסי האשראי עמלת בסליקה, הרי שהפעם מי שיישא בתשלום העמלה יהיה הקונה. עדיין לא ברור מה יהיה גובה העמלה, ואולם על-פי הערכות, מדובר בגובה של עמלת משיכת מזומן, קרי פחות מ-5 שקלים.

בשלב הראשון לאומי קארד ויד2 יאפשרו את השירות בעסקאות של 3,000 שקל לכל היותר; מדובר בסכום המקיף את חלק הארי של המוצרים המתפרסמים ביד2.

כדי למנוע חשש למקרי הונאה, שבהם המוכר לא מספק את המוצר או מספק מוצר פגום, הרי שביצוע התשלום בפועל ייערך רק לאחר ביצוע העסקה - כלומר בעת קבלת המוצר באופן פיזי, באמצעות אישור של הצדדים לביצוע העסקה. המוכר יקבל את התשלום באופן מיידי, בה בעת שהקונה יחויב על כך רק במועד החיוב של כרטיסי האשראי. קיימת גם אפשרות לחלק את התשלום בעסקת קרדיט.

יד2 היא שחקן מרכזי בזירת הלוחות באינטרנט, ובאתר יש בממוצע 150 אלף מוצרים, בשווי כולל המוערך ביותר מ-50 מיליון שקל. באתר יד2 מבקרים כ-600 אלף גולשים ביום.

מבחינת לאומי קארד מדובר בדריסת רגל בענף, שבו אמצעי התשלום המרכזי הוא המזומן, ולא מן הנמנע כי בעתיד תרחיב החברה את פעילותה במגזר זה של עסקאות בין אנשים פרטיים.

בלאומי קארד מחפשים מנועי צמיחה חדשים, בין היתר על רקע התגברות הרגולציה המקומית בענף כרטיסי האשראי, המאיימת לשחוק את ההכנסות של החברות בענף. נוסף על כך, ענף כרטיסי האשראי כולו מתמודד עם איומים מצד מתחרים חדשים מתחום התשלומים האלקטרוניים, כגון paypal ו-google wallet.

מבחינת יד2, שיתוף-הפעולה עשוי להרחיב את היקף המודעות באתר, בשל העובדה שהוא היחיד מבין אתרי הלוחות הישראליים שמאפשר עסקה בכרטיס אשראי בין אנשים פרטיים.

אתר יד2 נמצא בשליטת וואלה ונחשב למנוע צמיחה משמעותי בעבורה שמניב חלק משמעותי מהכנסות החברה.