אמיר אלשטיין מוותר על בונוס פיצול של 3.2 מ' ש'

המעבר של אלשטיין לתפקיד סגן יו"ר דירקטוריון חברת טבע צפוי לגבות ממנו ויתור על מענק שהובטח לו בעת היותו יו"ר החברה לישראל בגין פיצול החזקותיה

המעבר לתפקיד סגן יו"ר דירקטוריון חברת טבע צפוי לגבות מאמיר אלשטיין ויתור על מענק של 3.2 מיליון שקל, שהובטח לו בעת היותו יו"ר החברה לישראל בגין פיצול החזקותיה. כך נודע ל"גלובס".

שמו של אלשטיין לא נקשר במהלכים עסקיים דרמטיים של החברה לישראל מאז מונה לתפקידו ב-2009. הללו יוחסו בתקשורת בעיקר למנכ"ל, ניר גלעד, ולבעל השליטה, עידן עופר. לעומת זאת, שמו השתרבב לשתי שערוריות שכר: הראשונה, מחטף השכר הגדול שבו בחרה החברה לישראל לתגמל את בכיריה בהטבת אופציות ענקית, ערב כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים (תיקון 20).

לאחר לחץ ציבורי כבד, נאות אלשטיין לוותר על הטבת אופציות של 10 מיליון שקל. השנייה היא אותו מענק בגובה של 3.2 מיליון שקל, שהיה אמור אלשטיין לקבל עבור פיצולה המתוכנן של החברה לישראל. לניר גלעד הובטח בונוס פיצול בגובה של 4 מיליון שקל.

נזכיר כי מדיניות התגמול של החברה לישראל, ובתוכה הבונוסים עבור הפיצול, טרם אושרה, בשל המלצתה של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי להתנגד לאישור מדיניות זו. לאחרונה פנתה החברה לישראל לרשות ני"ע בבקשה לדחות את מועד יישום תיקון 20, שלפיו עליה לאשר תוכנית תגמול זו על ידי כינוס אסיפת בעלי מניות. הרשות, שקיבלה את הבקשה כמו גם בקשות דחייה של חברות נוספות, נמנעה מלתת דד-ליין בנושא, ורק ציינה כי דבר הסכמתה נעשה "תחת הנחה שייעשה מאמץ מצד החברות לסיים את הטיפול בהקדם האפשרי".

בדוחותיה הכספיים האחרונים ציינה החברה לישראל כי היא צופה שתשלים את מהלך הפיצול במהלך השנה הנוכחית. לפי מתווה הפיצול, תמשיך החברה לישראל להחזיק בשתי השקעותיה המרכזיות - כיל ובזן - ויתר ההחזקות, (צים, טאואר, מיזם הרכב הסיני קורוס, זרוע השקעות הקלינטק ICG וחברת תחנות הכוח ICP) יועברו לחברה חדשה שתונפק בבורסת לונדון.

את אלשטיין, שעזב את תפקיד יו"ר החברה בתחילת החודש, החליף רון מושקוביץ, והוא זה שצפוי ללוות ולהשלים את מהלך הפיצול, כך שלא מן הנמנע כי אם תאושר מדיניות השכר בחברה, יובא בחשבון גם חלקו במהלך הפיצול. נציין כי מושקוביץ לא צפוי לקבל תגמול בגין תפקידו כיו"ר הדירקטוריון, למעט המשך התגמול הרגיל כדירקטור בחברה לישראל, שעליו יצביעו בעלי המניות של החברה באמצע החודש הבא.