פאבר: "קיימת בועה פיננסית עצומה שיכולה להתפוצץ בכל רגע"

בראיון ל"בלומברג" פאבר טען כי להערכתו הכלכלה הגלובלית צועדת לקראת האטה - בעיקר בשל הדשדוש בכלכלות המתעוררות ■ פאבר: הבועה עלולה להתפוצץ בכל יום למרות שכולם שוריים

לאחר שוול סטריט סיימה את אחת השנים הטובות בתולדותיה וה-S&P השיג תשואה של כ-30% ב-2013, פעילים רבים החלו לחשוש מכך שהשוק מתומחר גבוה מדי וחלקם אף הרחיקו לכת והגדירו את מצב השוק כבועה. אחד מאותם כלכלנים פסימיים הוא מארק פאבר, מחבר "The Gloom Boom And Doom Report" שנחשב לאחר ממנבאי השחורות הגדולים בוול סטריט.

בראיון ל"בלומברג", פאבר טען כי אנו נמצאים בבועה פיננסית עצומה שעלולה להתפוצץ בכל רגע.

פאבר ציין במהלך הראיון כי למרות שהפד הדפיס כסף בהיקף עצום, תשואות האג"ח לא ירדו, אלא עלו לרמה של 3%, עניין שדווקא דחף משקיעים רבים משוק האג"ח לשוק המניות. עם זאת, הוא הוסיף וטען כי אם תשואות האג"ח ל-10 השנים יעלו לרמה של כ-3.5%-4%, אז תשואות האג"ח הארוכות ל-30 שנה יטפסו לרמה של 5%, עניין שיוביל לזינוק גם בריבית המשכנתאות ולפגיעה חמורה בכלכלה.

"הבועה עלולה להתפוצץ בכל יום. כולם שוריים משום שהם חושבים שהכלכלה תאיץ את קצב הצמיחה", אמר פאבר. הכלכלן הפסימי טען כי להערכתו הכלכלה הגלובלית צועדת דווקא לקראת האטה בעיקר בשל הדשדוש בכלכלות המתפתחות והצמיחה הנמוכה בשווקים המתעוררים.