לוקר ביקר בוושינגטון; "בישראל מאמינים בכלכלת ארה"ב"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר חתם הלילה ביקור בזק בוושינגטון ■ במסגרת הביקור קיים לוקר שיחות כלכליות עם בכירי הממשל האמריקאי בשליחותו של ראש הממשלה נתניהו

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, חתם הלילה ביקור בזק בוושינגטון. במסגרת הביקור קיים לוקר שיחות כלכליות עם בכירי הממשל האמריקאי בשליחותו של ראש הממשלה נתניהו.

בין היתר נועד לוקר עם מייקל פרומן, ה-United States Trade Representative) USTR). פורמן, חבר קבינט המשמש כיועץ הסחר המרכזי של הנשיא אובמה. אחריותו של ה-USTR היא לפיתוח ותיאום נושאי מדיניות סחר חוץ והשקעות של ארה"ב במדינות אחרות, והוא הגוף הנושא ונותן בשמה של ארה"ב במסגרות השונות אל מול ממשלות זרות. כזכור, ישראל היא המדינה הראשונה עמה חתמה ארצות הברית הסכם סחר חופשי FTA. פורמן ציין כי הקשר עם ישראל הוא קשר אסטרטגי אשר נמצא בצמיחה מתמדת.

כמו כן, קיים לוקר פגישת עבודה עם דייויד ת'ורן, יועצו הכלכלי של מזכיר המדינה, ג'ון קרי. בפגישתו עם הסנאטורית מרי לנדרו, הצפויה לעמוד בקרוב בראש ועדת האנרגיה בסנאט דנו השניים בדרכים בהם ישראל יכולה להנות מהידע שנצבר בארה"ב בתחום הטיפול בגז הטבעי, ובפרט באיזור מפרץ מקסיקו ממנו מגיעה הסנאטורית. הסנאטורית הדגישה את הצורך בארצות הברית ללמוד מהניסיון הישראלי בתחום האנרגיות המתחדשות והסייבר.

בנאום שנשא בנושא המשק הישראלי בפני עשרות חברי לשכת המסחר האמריקאית US Chamber of Commerce - ראשי חברות, משקיעים ואנליסטים הדגיש בפניהם: "בישראל מאמינים בכלכלה האמריקאית שמראה סימני התאוששות. המשימה היא לעדכן את הדיאלוג הכלכלי בין המדינות כך שיהיה רלוונטי למנועי הצמיחה העכשוויים של הכלכלה הישראלית".

עוד ציין כי "ישראל צומחת על אף המשבר הכלכלי העולמי. התל"ג לנפש עומד על כ-33,000 דולר. ראש הממשלה ואני מאמינים בכוחו של המגזר העסקי ותפקיד הממשלה להקל עליו לפעול ולהסיר חסמים".

לוקר עדכן כי ישראל מצוייה בעיצומה של מהפכת תשתיות אשר ירשתו ויחברו אותה מצפון לדרום וקרא להם לגלות עירנות להזדמנויות העסקיות המצויות בישראל בתחומי התשתית, ההי טק, הסייבר, הגז הטבעי והמו"פ. ראש לשכת המסחר לענייני המזרח התיכון הודה ללוקר והדגיש כי "חברות אמריקאיות רואות בישראל מקור להשראה".