דיסקונט: "הסכמנו לתוספת למשתכרים עד 36 אלף שקל בחודש"

ועד עובדי דיסקונט מחדש את העיצומים: החל ממחר ישבתו כ-100 עובדי מינהלות המרחבים של הבנק ■ סכסוך העבודה מתקיים זה 8 חודשים

הנהלת בנק דיסקונט מוכנה להעניק תוספת שכר למשתכרים עד 36 אלף שקל בחודש - כך עולה ממכתב שהפיץ היום (א') הבנק לעובדיו. "הנהלת הבנק הציעה כי כל עובד ששכרו החודשי אינו עולה על 36 אלף שקל יקבל תוספת שכר ראויה ומשמעותית, ועובדים המשתכרים מעל שכר זה, יקבלו תוספת שכר מינימלית בלבד", לשון המכתב.

נציין כי זו התגמשות משמעותית של הנהלת הבנק, בראשות היו"ר יוסי בכר והמנכ"ל ראובן שפיגל, שכן ככל הידוע בתחילת הדרך ההנהלה התכוונה לתת תוספת שכר רק ל-20% מעובדי הבנק, ואילו כעת היא מוכנה לתת תוספת שכר לחלק הארי של העובדים. "הצעת ההנהלה מגלמת תוספות שכר משמעותית לכ-90% מהעובדים, ואולם ועד העובדים דחה את ההצעה בטענה כי מדובר בהצעה משפילה ומעליבה", כותבת ההנהלה.

חילוקי דעות נוספים

המכתב שפרסמה היום הנהלת הבנק מגיע בתגובה לחוזר שהפיץ ביום חמישי ועד העובדים בראשות ריקי בכר, ובמסגרתו הודיע על חידוש העיצומים, לאחר שבועיים של הפוגה. חידוש העיצומים נעשה במסגרת סכסוך העבודה המתקיים זה 8 חודשים, בניסיון לגבש הסכם שכר חדש.

הוועד הכריז כעת על כמה עיצומים, שהמרכזי שבהם הוא שהחל ממחר ישבתו מינהלות המרחב והמטה של ראש החטיבה הבנקאית, יובל גביש, כאשר לא יושארו אפילו תורנים. מדובר לפי הערכות ב-100 עובדים שישבתו. במכתב של הוועד נטען כי מלבד הפערים בתחום תוספות השכר, ההנהלה מבקשת לקצץ 530 משרות בבנק, ואילו הנהלת הבנק טוענת במכתבה כי בניגוד למידע המועבר, הנהלת הבנק לא מבקשת לפטר עובדים.

בנוסף לכך, בין הצדדים יש חילוקי דעות בנושאים נוספים, והועד טוען לדוגמה במכתבו כי ההנהלה לא מוכנה לשלם שעות נוספות. "דרישות ההנהלה לערוך שינויים מרחיקי לכת בהסכמי העבודה עד כדי פגיעה ממשית בכל עובדי הבנק", טוען הוועד במכתבו. נראה כי למרות שהנהלת הבנק מוכנה להעניק תוספות שכר, הצדדים עדיין אינם קרובות להסכמות, שכן בוועד ממשיכים לדרוש תוספת שכר של 5% בשנה.

בתגובה להמשך הסכסוך ולטענות הוועד, כותבת היום הנהלת הבנק במכתב: "האם העובדה שרק 10% מעובדי הבנק הקבועים (450 עובדים) המשתכרים מעל 36 אלף שקל, אשר לפי הצעת ההנהלה יקבלו תוספת שכר מינימלית, היא סיבה מוצדקת לדחיית ההצעה והמשך סכסוך העבודה בו אנו נתונים מזה תקופה". עוד הם מוסיפים: "האם ראוי ונכון בנסיבות הקיימות בבנק וברוח התקופה במשק, לדרוש ולקבל תוספות שכר מופרזות, לא סבירות ובלתי מידתיות, מעבר למה שהציעה הנהלת הבנק?"