כלל ביטוח מוכרת את כלל פיננסים ליזמית הנדל"ן רות שפייזר

זאת, ברווח של כ-10 מיליון שקל ■ בבית ההשקעות יש נכסים פיננסיים בהיקף של 550 מיליון שקל, לעומת חוב אג"ח של 250 מיליון שקל ■ כלל ביטוח תאפשר פדיון מוקדם של האג"ח

לאחר שהשלימה את מכירת כל הפעילויות של בית ההשקעות הכושל כלל פיננסים, מוכרת כעת החברה האם, כלל ביטוח, את מה שנותר: השלד של החברה, שנותרה עם הון, חוב וללא פעילות. הרוכשת היא חברת Concepteam S.A שבשליטת יזמי הנדל"ן רות שפייזר ושלמה לחי. כלל ביטוח מעריכה כי אם העסקה תושלם, היא תניב לה רווח של כ-10 מיליון שקל.

הרוכשים הם בעלי פעילות נדל"ן במרכז תל אביב, והם צפויים לממן את הרכישה באמצעות אשראי בנקאי וגיוס אשראי מגוף מוסדי שצפוי להשקיע בחברה בתמורה ל-5% ממניותיה לפחות. ככל הנראה בכוונת הרוכשים להסתייע במסגרת של כלל פיננסים לצורכי השקעה בנכסי נדל"ן.

כלל ביטוח הודיעה ביום חמישי האחרון כי חתמה על הסכם למכירת כל החזקותיה בכלל פיננסים לרוכשים תמורת כ-12 מיליון שקל, נוסף על ההון העצמי של החברה בעת השלמת העסקה. נכון לסוף הרבעון השלישי ב-2012, יתרת ההון העצמי של כלל פיננסים עמדה על 302 מיליון שקל (נכסים בהיקף של כ-550 מיליון שקל וחוב אג"ח בהיקף של כ-250 מיליון שקל). בשל הפסדי כלל פיננסים מאז, מציינת כלל ביטוח שהתזרים נטו הצפוי לה מהעסקה יהיה נמוך יותר.

כאמור, לכלל פיננסים - שמניותיה נמחקו מהמסחר בתל אביב - יש עדיין התחייבויות בהיקף של כ-250 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. לאחר שהרוכשים יציגו למחזיקי האג"ח את התוכניות שלהם לגבי החברה הנרכשת, ועוד קודם להשלמת העסקה, תאפשר כלל ביטוח למחזיקי האג"ח של כלל פיננסים לעשות פדיון מוקדם בערך הפארי (הערך המתואם) המלא.

העסקה כפופה לאישורים שונים, ולדברי כלל ביטוח היא צפויה להיות מושלמת תוך 35-50 מיום החתימה על ההסכם כאמור. לפי שעה אין ודאות שהעסקה תושלם, ובין התנאים המתלים ניתן לציין קבלת אישורים מהבנקים והגעה להסכם מחייב להשקעה של גורם מוסדי כאמור.

במסגרת מכירות החיסול של כלל פיננסים מכרה כלל ביטוח את פעילויות קרנות הנאמנות וניהול התיקים לקבוצת הראל, בעוד שאת חבר הבורסה היא מכרה לבנק ירושלים.

מסע המכירות של כלל פיננסים

19.12.12: מודיע על מכירת השליטה בטיטניום

27.12.12: מוכר את החזקותיו בכלל פיננסים נגזרים

7.1.13: מוכר את פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים שלו להראל

25.4.13: מפרק את השותפות בכלל טהורי

9.12.13: מוכר את יתרת החזקותיו בכלל חיתום

15.12.13: מוכר את פעילות חבר הבורסה לבנק ירושלים